Nya däck och varm mössa.



Idag skulle undertecknad åka med bilen för att lämna in den på gummiverkstan. Däcken skulle bytas ( pga tidsbrist) och samtidigt skulle ett par nya däck inhandlas vilka skulle sättas på.

Det tog mej nästan en kvart att hitta in till verkstaden i det industriområde där verkstan fanns. Mörkt var det, de flesta andra företag i närområdet hade gått hem för dagen. Jag hoppade in på ett ställe efter att ha följt en skylt in genom en grind och vidare in mellan ett antal hus. Det lyste som sagt och jag öppnade en dörr. Där stod tre karlar och diskuterade kring några motorcyklar och däck. Dessutom ville en liten hund springa ut, vilket den inte fick chans till. Inte släpper jag ut små hundar inte. Som kuriosainfo kan jag nämna att den lille hunden hade täcke på sig. Det var kallt i garaget. I varje fall så förbarmade en vänlig karl sig och beskrev vägen. Det var alldeles i närheten fast jag hade kört på fel sida om ett staket.


Så småningom hittar jag rätt och lämnar in bilen. Den skall hämtas i morgon. Därefter tänker jag mej en promenad ner till centrum där mannen skulle hämta upp mej efter att ha uträttat ett ärende. Det är jättekallt ute. Jag måste ha en mössa nu! Jag har tänkt köpa ny huvudbonad i flera år men inte hittat något som jag vill ha. Nu skall det ske. Jag ger mig in på Åhlens.

Jag kommer ut med en mössa. Äntligen.




Och en sak till. Den var jätteskön.



Kommentarer
Postat av: Inga M

Här kommer vintern med stormsteg; snöstorm har vi idag! Känns lite tidigt, men jag har både vinterdäck och mössa så det går nog bra.

2009-11-05 @ 06:45:46
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: anne

Åldern tar ut sin rätt, jag behöver också en mössa.



Sv. Vi träffs på Hellman vid tillfälle framöver! :)

2009-11-05 @ 07:40:30
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Gun

Får vi inte se din nya mössa? Här är det bara grått och ingen snö. Jag längtar efter riktig vinter istället. 4-5 minusgrader, lite snö och sol önskar jag mig.

2009-11-05 @ 09:06:13
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: Anonym

Måste sätta upp den på något bra först bara.

2009-11-05 @ 10:29:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0