Sov bort resan.



Foto Expressen

Nya ideér från Ryanair igen,detta flygbolag som låter alla resa vart de vill  och också snart hur de vill. Vi får sitta, vi får stå, vi får springa på toa eller låta bli. Nu det senaste, vi får sova på lilla hatthyllan, under förutsättning förståss att vi inte har med oss så mycket väskor.

I dagens Expressen kan vi läsa följande text: Lågprisbolaget gör allt för att bereda plats i planen. I somras meddelade kommunikationschefen Stephen McNamara att flygbolaget hoppas på ståplatser inom två till tre år. På dagens presskonferens i Stockholm lanserade vd:n Michael O´Leary att sängplatser kan bli aktuella i framtiden.

– Tar vi bort bagageutrymmet i taket kan vi bygga sängar där. Vi vill utnyttja så mycket utrymme som går, sa Michael O´Leary.


Snälla, jag vill inte ligga på hatthyllan. Jag varken vill eller vågar. Jag vill sitta på en stol med huvudet åt rätt håll. Jag vill ha min trånga väska som jag inte får checka in på hyllan. Förresten jag vill checka in,jag vill hitta roliga saker när jag reser, jag reser inte så jätteofta och jag vill kunna ta med dem hem.


Kommentarer
Postat av: Britt

Jag kommer aldrig flyga med Ryan Air som tar betalt för att checka in bagage, för toalettbesök ombord, och nu ska sätta passagerare ovanför mitt huvud! De ville väl ha ståplats ombord också? Nä nu får det vara nog! Bojkotta Ryan Air!

2009-11-25 @ 23:28:44
URL: http://metrobloggen.se/brittsbetraktelser
Postat av: Anonym

Ryabair tar inte betalt idag...däremot pratar man om att göra det.

2009-11-26 @ 19:47:57
Postat av: anne

Jag har svårt att tro att man skulle kunna få ligga på en hylla under start och landning. De hittar på så mycket Ryan Air...Men visst får du checka in väskan! Bara du betalar för dig.

2009-11-27 @ 20:10:21
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Anonym

Tänker fortsätta checka in väskan och se till att jag har ordentligt med toalettpoletter med mej.

2009-11-27 @ 21:19:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0