Vem är han?





Första advent. Vi bestämde oss för att gå till kyrkan i stället för att som vi oftast gör, ta bilen ( har aldrig hänt att vi gått). Nästan framme kommer jag på...släckte vi adventsljusstaken. Vi hade då nästan 40 minuters promenad hem. Vi enas om att vi har en ljusstake i mässing ( inte den på bilden ovan) och att det nog skulle funka men man vill inte tänka på att man har ett ljus tänt ensamt därhemma och att vi sen skulle ner på stan varför mannen väljer att gå hem. Han fick en extra runda men gasade på ordentligt. Han var ganska snart tillbaka men med bilen(!).

En av våra pastorer höll en väldigt bra predikan. Hon talade om väntan på Jesus och fick oss att fundera kring vem han är? Vi fick också konfirmandernas tankar om Jesus vilket var intressant att höra. Två tjejer delade med sig av sin sång...den sista var så mäktig...jag kommer aldrig ihåg vad hon sjöng med det var högtidligt.  Efter kyrkkaffet och prat valde vi att gå vidare ner till stan...

Inte mycket kul på stan idag. Mycket krafs längsmed Storgatan. Varför tillåter man försäljare av plastpåsar och diskborstar mm en dag som denna? Lite utsortering måste det väl vara.

Det blev sen lunch på Kossan.



Sen gjorde vi ett nytt försök. Hittade en krans till dörren på torget te x.


Kommentarer
Postat av: britten sa....

Har också varit i kyrkan..En stor kyrkohelg...kyrkorna som nästan alltid står tomma i vanliga fall är under adventshelgerna knökfulla...Ha en fin vecka

2009-11-29 @ 19:31:23
URL: http://glitteroga.blogg.se/
Postat av: anne

Kossan? Den galna?



Till kyrkan tog jag mig inte. Ibland har jag midnattsgudstjänst eller julotta på agendan, men jag tror inte jag lyckats med konststycket på årtionden.

2009-11-29 @ 23:12:35
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Myaraq

Jag vill ju också mysmysa med adventsljus! Får ut och köpa det nu i veckan. :)



Bor du i Nyköping? :)



SV: Skumtomtar är det bästa. Punkt. :)

2009-11-30 @ 00:05:07
URL: http://myaraq.blogg.se/
Postat av: Herta

Precis, galna kossan.

2009-11-30 @ 07:06:32
URL: http://hertabloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0