Simon & Thomas en vanlig måndagskväll


Simon & Thomas


Nu ser vi dem på TV, igen, mina favoriter. Jag bara måste se alla inredningsprogram med dessa herrar.

Dagens avsnitt handlar om en kvinna med fyra vuxna döttrar som bor i en härlig villa med rejäl tomt någonstans i Sverige. Hon har ett hem med mycket kirsch, heter det så dvs mycket glas av alla de slag inkl små glaspyttlar, såna där som man inte använder utan som står och samlar damm om man inte har vitrindörrar som hindrar dammet att tränga in. Utöver detta ser vi mycket rosa och sen en massa plastblommer, vaxduk i plast osv

Utifrån min bedömning inget speciellt konstigt hem. Vi lever i Europa och  allt är inte bara gammalt nordiskt, sådant vi har själva utan det mesta finns hos oss nu. Jag hade inte velat ha det så hemma men jag tror att det finns människor som tycker att det är väldigt fint och påkostat.

Simon och Thomas ser till att rummet töms, nya väggar bl a fondväggar i olika röda nyanser, limegröna pelare och lite ny egentillverkad konst. Kvinnan som bor i huset har tillverkat via brodyr stora tavlor föreställande vackra damer som bl a handarbetar. Dessa tavlor åker ut.



Ja jag vet inte. Det blev ett helt annat rum. Ett mycket ungdomligare och modernare rum men jag vet ändå inte. Det är häftigt med alla färger, med det nya och fräscha. TV rummet är mycket modernare.

Lite sorgligt. Inget på väggarna längre utom några egenhändigt tillverkade tavlor med småspeglar här och var och en tavelram i mörkcerise eller nåt liknande. Inget i ramen. Hoppas hon tyckte om detta.

Men var är TV:n? Och sofforna är placerade så att man sitter snett med nacken mot TV.n som inte finns. Jag tror denna familj vill kolla film mm, jag tror faktiskt det.

Idag missade mina favoriter lite tror jag.

Jag vill ha min själ i ett rum som jag gör om . Hoppas familjen hittar sin själ i detta?


Kommentarer
Postat av: Selma

Visst saknar man konst, böcker och musik när de är klara. Jag gillar deras stil men det skulle inte kännas som hemma hos mig. Hem behöver personlighet och lite kultur.

2009-10-13 @ 16:24:34
URL: http://frunatmaken.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0