Skärtorsdag





Skärtorsdagen börjar gå mot sitt slut. Efter jobbet for jag för andra gången i väg till Ica Maxi. Eller inte. Hämtade först sonen som släppte av mig vid Ica maxi för att sedan lägga beslag på bilen för diverse egna ärenden. Han han tillbaka innan jag hunnit till kassan. Inne på Maxi träffade vi också på en gammal kompis still sonen inklusive mamma, en av dem jag pratade ofta med förr i tiden . Visst är det kul att träffas igen och ha tid och prata en stund. Kul är det att höra hur läget är både med söner och med föräldrar. Glömde att jag var stressad. Shoppade upp mig på mat så delar av helgen är avklarad.  Inte vara det så speciellt mycket folk heller så vi kunde ta oss fram.

Väl hemma har vi ätit biff, pommes, bernaisesås och sallad. Ja Ni hörde rätt sonen är hemma och vi äter önskekost.

Har sovit i soffan en stund med kaffekoppen.Nu skall det intas kvällsthé och sen skall det läggas upp gardiner och annat kul.


Och inga påskkärringar har gästas oss ikväll. Påminner om kollegan som är så trött på påskkärringar. Hon sätter upp en skylt hemma på ytterdörren med texten: INGA PÅSKKÄRRINGAR! Där skall inte tiggas.

Mannen var och köpte en påse godis. utifall, vi skulle få oväntat besök. Det fick vi nu inte.


Kommentarer
Postat av: annebelle

Hm, jag måste säga att jag gillar påskkärringar. Blir glad av dem. Men jag har jobbat hela dagen och kvällen och inte sett röken av några påskkärringar. Man behöver ju inte ge iväg horder med godis, mer bjuda på lite till dem som kommer.. Maxi är rätt bra, tycker jag. Inte så ruggigt stort, skulle bara uppskatta mer lokalproducerat. Glad påsk önskas!!

2010-04-02 @ 00:20:44
URL: http://annebelle.blogg.se/
Postat av: Inga M

Glad Påsk!

2010-04-02 @ 08:23:06
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Mia

Glad Påsk till dig! Härlig bild på dig när du for iväg igår... ;-)

2010-04-02 @ 10:46:15
URL: http://miatankar.webblogg.se/
Postat av: anne

Inga påskkärringar här heller! Kanske har dagens barn och ungdomar så mycket godis och pengar att de inte motiveras av detta för att knacka dörr.

2010-04-02 @ 17:21:50
URL: http://annnne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0