Att cykla ifrån regnet

Med cykeln ner till stan. Situationen fördröjdes beroende på detta evinnerliga regnväder. Vi tänkte svårt hitta p-platser och det är samtidigt mycket sundare att cykla varför vi fick invänta spöregnets upphörande.
Lite dålig skärpa när jag skulle fota SMHI paraflax i regnet.
Lite oskärpa blev det allt när jag snabbt som sjutton skulle fota personen som gick framför mej med ett SMHI paraply, i regnet, på Nyköpings festdagar eller Karnevalen som man sa förr.
Jag tog en bild till för säkerhets skull...
Här syns inte paraplyets smhi text heller för personen som äger paraplyet vrider på huvudet.l...?
Lite mer skärpa men som sagt något SMHI syns inte och det är lika bra det så mycket som det regnade i början. Tycker att bilden är typisk för kvällen. Igår sken solen och då var vi hemma och sparade oss till ikväll?
Nyköpings Thaiförening eller vad de heter serverade goda Thairätter.
Detta ser kanske inte så smaskigt ut med vårrullarna ( man fick två till gryträtten) men tänk det smakade jättebra.Kul är det när det finns att välja på, Thairätter, indiskt, Langos, kebab, korv och hamburgare och vegetariskt och så förståss var alla restauranger öppna inkl ett par kafeér. Kul!
Karnevaståget skippade vioch när vi kom ner visade olika sambagrupper från när och fjärran upp sig. Inget vi direkt fördjupade oss i.
Här är det några som tältar, på torget.
Vakterna brydde sig inte....
Vakterna verkar inte bry sig! Konstigt! Näe det var inte så konstigt.De var framme och tittade och förvissade sig om att installationen var fredligt sinnad och bara föreställde...
Väntar på typ en festival 2011.
... ett gäng ungdomar som väntar på" Typ en festival 2011 ". Ja det gäller att tillbringa tiden på ett vettigt sätt. Jag tycker personligen att det liknar en sk installation och om ungdomarna inte verkade så unga  så skulle jag ha gissat på Konstfackelever som velat visa på någon auktion av något slag.
Monoshop spelade på gamla Domusparkeringen.
Det kom mer och mer människor. Detta coverband spelar jättebra och kör många låtar som "vi känner till"
En som inte ville lyssna på Monoshps utan som ville gå hem var denna lilla krabat.
Bilden blev väldigt svart. Lille vovven var med i tältet och lyssnade vilket jag inte tror att han ville. Musiken var för hög för mänskliga öron och jag undrade hur han hade det.
Nr vi kom ut från tältet hade det slutat regna och var helt klart och en ganska vanlig augustikväll så som vi känner dem. Vi gick upp til Torget som var fullt med människor och på scen stod Martin Stenmark. Vi lyssnade en stund. Ingen av oss lyssnar vanligtvis så specielt mycket på denna man så det var kul att höra honom.
Han är ju bra. I Södermanlands Nyhetar kan vi f.ö läsa idag att efter sin konsert skall han åka och bada. Han känner badställena här får vi läsa - syssan bor i stan enligt SN.  Konserten slutade efter 23.00 tänker jag. Skall han bada efter detta. Sådant har jag intge fått något klokt svar på.
Undrar hus vi skall få veta detta? Behöver vi veta det? Klarar vi oss utan denna vetskap?

Kommentarer
Postat av: Inga M

Det är mysigt med alla såna här evenemang på sommaren. Tyvärr hinner man inte med alla och jag glömmer notoriskt att skriva upp allt sevärt i almanackan, sen läser jag om dem efteråt och ångrar mig. Du verkar i alla fall ha haft koll.

2010-08-08 @ 06:59:04
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Selma

Trevligt på alla sätt utom för hunden. Jag begriper inte varför de inte kan få vara hemma sådana gånger.

2010-08-08 @ 09:37:37
URL: http://frunatmaken.wordpress.com
Postat av: anne

Jasså, har Karnevalen bytt namn, varför?



Han badar nog idag, han Martin. :)

2010-08-08 @ 10:23:31
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Anonym

Anne: Karnevalen heter numera, elelr man försöker att få den att heta, Nyköpings festdagar.

2010-08-08 @ 11:53:36
Postat av: Ellen

Jag har svaret på det om ungdomarna som tältade på torget - jag var en av dem. Vi är en arrangörsgrupp (Ung Kraft) Och vi arrangerar Typ en festival. Detta gjorde vi som en marknadsföring för typ en festival, en liten flashmob, och det var grymt roligt :D



2012-03-16 @ 16:21:54
URL: http://elleneeriksson.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0