Födelsedagsresan del 2

Här kommer fortsättningen på vår tur till Fjäderholmarna. Vill Du läsa del 1 så hittar Du den här.
På ön finns en militär historia.
Växter över hela ön.
Undrar varför det finns detta kors här? Någon som vet?
Fina vyer.
Så har vi kommit till hantverksbyn.
Dessa muggar skulle jag gärna ha eett par ex av.
Eller varför inte dessa?
Eller kanske dessa?
Svanar i vattnet strax utanför.
Kanske passar detta hemma?
Eller kanske detta?
Titta på detta noga. Det är grus som ligger i de olika fyrkanterna. Snyggt gjort!
Träsnide
Glaskonst
Denna vill jag ha till en enkel kostnad av 850:- såg jag på prislappen. Nu skall jag inte köpa den...vill jag bara bara berätta. Inte alls.
Härliga miljöer. Ett kafé i eett gammalt rött hus där man kunde sitta ute i en slänt ned mot vattnet. Inte tokigt alls.
Vi hittade många annorlunda, knotiga träd.
Det fanns flera hängmattor lite överallt som man kunde vila i.
"Mitt husfolk tog en fika så jag la mig här"
Fortsättning följer...

Kommentarer
Postat av: anne

Trollsländemuggarna var urfina! Vill ha!!!!

2010-08-15 @ 21:37:49
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Mia

Jag har en liten tavla jag har köpt i någon av hantverksbutikerna på Fjäderholmarna.



Vilka häftiga muggar du visar.

2010-08-15 @ 21:52:48
URL: http://miatankar.webblogg.se/
Postat av: Inga M

Glaskonsten var snygg skulle jag kunna tänka mig, men inte den dyra lyktan. Och gruset i fyrkanter funderar jag på hur man gjort.

2010-08-15 @ 22:46:30
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Anonym

Föredrar lyktan och gruset. Tror de la ner smidet först och sedan gruset i det.

2010-08-16 @ 20:56:15
Postat av: Anonym

Föredrar lyktan och gruset. Tror de la ner smidet först och sedan gruset i det.

2010-08-16 @ 20:56:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0