Kodachrome filmen har gått ur tiden

I Dn idag kan vi läsa om detta tragiska men ändå förståeliga, Kodachrome-filmen har gått ur tiden.Minns inte hur många rullar jag har köpt genom åren. Det har tagits Dia och vanliga papperskopiebilder och så svartvit förståss men Kodachrome använde jag mycket till Diabilderna.
Ibland funderar jag på hur jag skall göra med alla magasin med Diabilder? Jag borde väl digitalisera alltihopa? Ja jag borde skaffa lite grejor och göra detta.
Frågan är bara nör?
Vad har Du för minnen.



Kommentarer
Postat av: Selma

Jag var bara en instamaticmänniska innan det blev dags för digitalkamera. I alla fall i princip.

2010-08-09 @ 12:52:53
URL: http://frunatmaken.wordpress.com
Postat av: Nilla

Va? Betyder det att jag måste slänga alla rullarna som jag inte har använt än?

2010-08-09 @ 13:29:04
URL: http://nillalivet.blogspot.com
Postat av: anne

Kartonger och kartonger av dem har vi...

2010-08-09 @ 15:14:51
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Anonym

Nilla: Har DU många rullar. Det finns säkert de som vill köpa.I tex glesbygd går det inte alltid att få tag på vanlig film. Jag har en släkting som skulle köpa men som inte kunde på sin ort. Nu skall vi fixa pt honom men alla har inte någon som kan eller vet kanske inte riktigt hur man beställer övder nätet.

Selma: Du instamatikmänniska. Det hade jag ingen aning om.Tänk hur en livssituation kan förändras och utvecklas.

2010-08-09 @ 16:42:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0