Nu skall gamla jackan vaxas.

Jag har ägt två fjällrävenjackor. Dels min gamla trotjänare från 70-talet. Ni vet den med lite olika märken på.Märken från läger och olika roligheter. Den som jag aldrig kan slänga eller göra mig av med. Den har minnen från lyckliga roliga spännande dagar. Friluftsliv och sunda vanor.Naturen. Vår, sommar och lite höst men också vinter och kalla Härjedalen. Snygga spännande killar och kärlek på avstånd, fast kanske inte alltid...
Dennna gröna Fjällrävenjacka skall jag alltid spara och ha kvar om jag kan. Något konstigt hände med den vilket har omöjliggjort att jag kunnat använda den såtillvida att blixtlåset inte fungerar. Ja det fungerar men inte på mej.
Sen har vi min nyaste Fjällrävenjacka. Det är den jackan som skall med på resan till Jämtland nu snart.Den är inte använd så mycket och köpt på extra extrapris sent 80-tal tror jag då ingen ville ha en Fjällrävenjacka. Där var jag smart. Jag gick emot strömmen så mycket sörlänning jag är och köpte mej en.
Denna jacka skall nu impregneras inför resan mot Norr.
Jag har aldrig impregnerat en jacka tidigare så det skall bli spännande att se om jag lyckas. Vad har Ni för erfarenhet av detta?
Undrar om jag vågar ta vårt nya strykjärn??????

Kommentarer
Postat av: Selma

En huslighet som är helt oprövad.

2010-08-30 @ 21:13:44
URL: http://frunatmaken.wordpress.com
Postat av: bngn

Vaximpregnering är skoj, jag skippar strykjärnet och kör med varmluftspistolen istället. Lägg på lite extra i sömmarna och på axlarna. Lägger du för tätt överallt blir det som att ha en plastpåse på sig.

2010-09-01 @ 11:12:22
Postat av: Anonym

Visst Selma, känner mig inte speciellt huslig.

Aha bngn, har DU vaknat till liv igen och tittar in här. Orkade inte masa fram varmluftspistolen, torktumlaren funkar också läste jag på fjällrävens hemsida. Ok jag skall ta en tredje gång på sömmarna.

2010-09-02 @ 20:14:02
Postat av: bngn

Jomenvisst, brukar kika in ibland och se vad som händer i träningskamraternas liv. Och nu när Linngrynet har tagit timeout i bloggande måste man ju dessutom se sig om efter andra offer att terrorisera.

2010-09-04 @ 20:28:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0