Skynda att älska

På Bokus hemsida kan vi läsa följande:
" Redan som barn reflekterar Alex över att hans pappa inte kastar upp honom i luften och busar med honom som kompisarnas pappor gör. Och som ung vuxen bär han en ständig oro för att pappan ska gå upp mitt i natten och råka trilla. Mer än en gång har det hänt att han fått lämna krogkön för att i ilfart åka hem och hjälpa pappa. 

Allan Schulman gick bort 2003, Alex var då 27 år, Allan 84. Efter begravningen kämpar Alex med sina egna känslor och han blir en mästare på att stänga av dem, tills en dag då det inte går att hålla dem tillbaka längre."
Jag hittade denna bok bland ett antal pocketböcker och jag skulle köpa tre för att få ett billigare pris. Jag hade svårt att välja bok nr tre och tvingades välja denna bok.
Boken var läsvärd. Gick snabbt att läsa igenom vilket är bra för en person som ibland har svårt att samla tankarna. Här ville man följa Alex tankar om sin far och sin familj och de relationer osv som rådde. Ibland tänkte jag, går det för sakta. Vissa saker måste man bara ta itu med, kan inte fly ifrån tänkte jag. Men stop där. Bara för att jag tycker att man skall ta tag i allt möjligt så innebär det inte att alla andra är bekväma med det.

Kommentarer
Postat av: Inga M

Jag har också skrivit om den här boken. Jag tyckte mycket om den och fick en lite annan bild av Alex Schulman efter den läsningen. Han har skrivit väldigt fint om förhållandet till sin pappa och lämnar bara ut det som är anständigt att lämna ut. Inte mer.

2010-08-26 @ 05:54:38
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: anne

Kanske skulle man läsa den... När jag läst klart allt annat som väntar....eller ibland får vissa böcker hoppa in i kön...

2010-08-26 @ 06:48:44
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Anonym

Inga: JO jag tänker också att det måste finnas mer...mycket mer. Oftast finns det det.

2010-08-26 @ 06:55:13
Postat av: Mia

Jag tycker det låter som en läsvärd bok. Människor med litet djup, eller rättare sagt bjuder på djupet, tilltalar mig. Jag själv är ganska djup, även om jag inte bjuder på det i bloggen, och det är väl mot det likartade eller välkända jag dras...

2010-09-01 @ 21:39:05
URL: http://miatankar.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0