Theorin på Göstas fisk eller kan attityden påverka läsandet.

Det händer många saker på Öland på somrarna, ja annars också men på sommaren då hände det massor.Idag var Johan Theorin i Sandvik och pratade böcker och barndomens liv på Öland och sina gamla släktingars historier.
Vi var många som trängde ihop oss samtidigt med att frukost kunde intas. För min del intog jag kaffe och räkmacka. Många andra valde istället macka med gubbröra, inte heller ett dåligt val.
Jag tog mej till Sandvik själv och satte mej ensam vid ett bord. Pga platsbristen (!) kom det snabbt ett par tjejer i en allmän ålder och frågade om de kunde sätta sig. Vi hade innan det hela började ett ganska småtrevligt samtal om böckerna och om platserna i böckerna. En av tjejerna hade gått i simskola i Djupvik tillsammans med Johan.Någon annan frågade om han lärde sig simma snabbt. Hon mindes dock ingen speciell information som kunde passa för oss andra.
Kul i alla fall att lyssna till honom i en timma. Han är inte som en del andra författare utan en ganska rapp kille i jeans, tröja och keps som pratar snabbt och drar historier på ett ganska rappt sätt och med attityd. Tur att jag hade läst böckerna innan jag lyssnde på honom.Däremot den som inte är läsroad skulle kanske gilla att lyssna till honom då han kanske kan locka till läsning även om man kankse inte vill. Pga sitt sätt alltså.
Göstas fisk i Sandvik
Så klart man är klok och förståndig och tänker på andra när man varit iväg på något kul och bra. Hoppade gladeligen in på fiskaffären på vägen hem och shoppade upp mig på rökt lax och romsås. Bara så att NI vet.
Fiskebåt i Sandviks hamn.
...och en lite mindre.

Kommentarer
Postat av: Selma

Ofta kan författare på något vis lägga till lite extra till sina böcker om man hör dem.

2010-08-03 @ 17:04:02
URL: http://frunatmaken.wordpress.com
Postat av: Anonym

Här las det till massor.

2010-08-03 @ 17:11:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0