Vad är mänskligt?

Någon är på torget idag.
Aha kristdemokraterna
Som sagt, igår åkte vi in till Borgholm under lördagsförmiddagen. Det fanns några saker som behövde reinvesteras eller kanske tittas på för ev inköp/behov. Vi skulle äta lunch planenligt på Smedjan och fortsätta efter detta. Smedjan ligger vid kyrkan i Borgholm. Kyrkan ligger vid Stora Torget och där passade Kristdemokraterna på att hålla sin valupptakt med partiledaren och sommarölänningen Göran Hägglund. Fullt med familjemänniskor överallt. Lekar för barnen och kaffe med bulla till alla. Broschyrer och wettextrasor delades ut. Ja DU läste rätt. Jag tilldelades broschyr och trasa i nyskick...
Denna delades ut tillsammans med broschyr vid Kristdemokraternas valupptakt i Borgholm.
Vet inte hur jag kände inför att få en wettexduk i gåva i valrörelsen. I och för sej praktiskt att använda hemma i köket och torka av med men... Jag tror inte att jag skulle vilja dela ut trasor i valrörelsen. Ja kanske om vi skall prata familjeföretag i det lilla och det var ju det som skedde idag. Tror dock inte att det kommer att hända.
TV 4 var också här. En intressant iaktagelse vi gjorde var att numer har TV människorna Phanasonic som kameramärke.
Grönsaksförsäljarna var på plats. Vi shoppade som vanligt.
Det finns många fina hus här i stan. Parkera vid torget och gå runt och titta.

Kommentarer
Postat av: Julia

Fina bilder ;D

2010-08-01 @ 22:06:50
URL: http://sjulias.blogg.se/
Postat av: Beate

Vilken suverän bildserie du har lagt upp - bortsett från Göran Haglund då. Gillar inte när "tro" blandas med politik - nja, gillar inte politik heller för den delen.

Men soligt var det iaf:-)



PS. Stort tack för att du kikade in hos mig:-) Ds

2010-08-01 @ 22:21:34
URL: http://bp-computerart.blogspot.com
Postat av: Mia

Tillhör du verklighetens folk nu... :-) Ja, nu drar valrörelsen igång på allvar, det är inte många veckor kvar tills valdagen.

2010-08-02 @ 06:59:25
URL: http://miatankar.webblogg.se/
Postat av: Inga M

Jag gillar valrörelse i form av disktrasor, något som man ändå behöver och som kan ha ett slagfärdigt budskap. Centerns är bättre, Rädda Rut! Det passar dessutom på en disktrasa. Annars bryr jag mig som sagt inte om valkampanjer så mycket. Det blir mycket retorik.

2010-08-02 @ 10:53:21
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Herta

Inte vet jag om jag tillhör verklighetens folk. Nu landade vi mitt in i denna valupptakt vilket inte var självvalt...

Ok Inga disktrasor är ju bra att ha. Har Centern ocksp trasor?

2010-08-02 @ 11:49:56
URL: http://hertabloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0