Arbetetskväll

Nu är Herta hemma igen efter en helkväll på jobbet.
Helkväll = arbetskväll mellan 17.00 - 22.00.
Herta har kollat på Nyheterna och på Maria Wärn som hon antingen har kollat på tidigare eller läst en bok om en snarlik historia. Herta vet inte.
Nu snart måste mindre krafttag tag tas, det är snart Jul och här måste någonting hända. Frågan kvarstår: När skall jag rycka upp mej totalt och ta tag i allting? Med vuxna barn, inga barnbarn eller annat som pockar än så länge har vi dragit ner på julen, i varje fall materiellt sett. Känns ganska ok. Har en idé om lite annan mat i år, inte en massa julmat som åker ut och in.
Jag skulle vilja ha mer grönt och kanske någon eller några vegetariska rätter. Har ätit Libanesiskt julbord en gång. Där fanns mycket grönsaker. Kul men kanske inte riktigt min stil fullt ut alltigenom men lite mera grönt i alla fall vill jag ha.
Har Du något grönt på Ditt Julbord och i så fall vad?

Kommentarer
Postat av: skogsnuvan

Har försökt men det blev bara kvar. Mina gäster är nog förfärligt gammaldags och vill att allt ska vara precis som det brukar.

2010-12-02 @ 12:45:39
URL: http://skogsnuvan.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0