Dyngförkylning och stendöd bil




Mannen har varit dyngförkyld ett par dagar. Egentligen var det hustrun som inte hade vett att vara hemma från jobbet i förra veckan. Hon vet att hon skall gå hem innan hon börjar hosta. Då går förkylningen över ganska snabbt. Nu skulle en kollega bli ensam. Det går ju inte. Det  är bara att gå till jobbet med följd att kraxandet å det hemskaste ökade lavinartat. Hustrun har nu blivit jätteförkyld men är på benen. Hon har smittat mannen. Han är inte på benen. Han går hör och hostar iklädd sin gamla morgonrock. Han är bekymrad av två skäl. Han skulle vara ledig idag för fixning samt julklappsinköp. Varför fixar karlar sina paket sista dagarna? Verkar både stressigt och dumt.Hustrun försöker med:
- Jag tycker inte att Du och jag behöver ha några julklappar. Vi skippar dem.
- grymt grymt, svarar mannen. Det går inte.

Därefter följer han efter sonen när denne går in i badrummet.
De stänger dörren efter sig. Sonen åkte senare in till stan enligt sin planering sedan tidigare.

Hustrun gick senare in i badrummet i ett annat ärende och upptäcker att hennes Armani Diamondsflaska som är nästan slut står på bänken. Förmodligen har jag blivit förvirrad och lyft ner denna fast jag mej veterligen inte använt den på flera dagar och jag tror inte den stod där i morse heller. Förmodligen är detta det som vanligtvis kallas hjärnsläpp?

Två trista saker i dag alltså:
1.Gyngförkyld man
2.Stendöd diesel


Kommentarer
Postat av: Selma

Well, hmmm, skumt, skumt.



God Jul!

2010-12-23 @ 17:37:02
URL: http://frunatmaken.wordpress.com
Postat av: anne

Han har donat på badet maken?

2010-12-23 @ 22:42:50
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Anonym

Inte vet jag men kanske uttryckte jag mig felaktigt. Vi har inget badkar eller dylikt i det rum jag beskrivit ovan. Däremot kallade jag det så då jag inte ville skriva...följde efter honon in på toaletten.

2010-12-23 @ 23:48:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0