Julefröjd


Idag begav vi oss till Prosten Pihls gård.
Körsång
Traditionellt stickat
Tomteslädar
Hårt och mjukt tunnbröd mm.
Innegården
Bönan i hörnan sålde sina godsaker. Vi köpte en liten förpackning.
Kan berätta att vi köpte denna förpackning. Den är plomberad och skall sparas till Jul. Chokladdoppat tunnbröd med apelsinsmak.
Mintkrisp fanns också.
Korngryn med fläsk
Inlagd sill i olika modechanger
Hemstöpta ljus
Alla Helgona kyrka
Istappar utanförProsten Pihls gård eller rättare sagt hängande på.

Kommentarer
Postat av: anne

Köpte du tunnbröd? Det hade jag gjort... Och mintcrisp... och jag hade definitivt tummat på Årestrutarna (stoooor favorit!!!)...

2010-12-05 @ 17:35:33
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Malla

Jag vet! :) Däremot vet jag inte om det framgick vad jag egentligen ville med inlägget. Jag tycker inte det behövs en sida på t.ex facebook där jag ska skriva under att jag är nykter under JUL - då jag tycker det är lika viktigt att vara nykter på midsommar.

Jag kommer dricka lika mycket under jul som jag gör en vanlig fredag. Ett glas vin. Sen är det bra.



Jag vet inte på vilket sätt det skulle kännas bättre för ett barn om föräldern var full en helt vanlig lördag? Har inte själv varit med om jular där det "supits" - däremot jular där ångesten ligger betydligt djupare än så genom att bli dragen mellan sina föräldrar. Och jippon där jag visste att de vuxna skulle dricka på - dom hatade jag och stannade hos den andra föräldern/farmor eller liknande.



En del tycker nog att mitt vinglas är ett för mkt men alla är vi olika :)

2010-12-05 @ 17:39:25
URL: http://www.monstermalla.se
Postat av: Anonym

Visst har vi köpt tunnbröd.

2010-12-05 @ 17:48:42
Postat av: Skatan

Oj vad många fina bilder ... hos mig blev det lite mer sparsamt mot fotograferandet. Men jag vågade inte stanna till vid alla godsaker som såldes (var rädd för att bli alltför frestad) ... Däremot köpte jag tunnbröd och två av de kälkåkande tomtarna inne i stallet.



Synd att vi inte stötte på varandra. Skulle du känna igen mig? Jag har ju inte en aaaning om hur du ser ut.



Kram!

2010-12-05 @ 20:07:00
URL: http://skatanstankar.wordpress.com
Postat av: charlotte

åh vilka juliga bilder. roligt med så mkt hemmagjort

2010-12-09 @ 16:28:04
URL: http://kloppan.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0