Köksprat

Undertecknad var som sagt i en annan stad i vårt län idag. Jag passade på att äta i den närbelägna Restaurangen. När maen var uppäten skulle jag bära bort min bricka och under tiden medan jag sorteran mitt porslin mm får jag möjlighet att lyssna på följande samtal som utspelar sig på andra sidan disken:
Dam nr 1 med vita kläder och mössa: - Har Du köpt färdigt Dina julklappar ännu?
Dam nummer 2 med liknande klädsel: - Ja, jag är färdig. Jag har handlat allting. Är inte Du klar?
Dam nr 1: Neej jag har lite kvar. Förresten skall vi sticka ner på stan nån lunch och handla det sista?
Dam nr 2: Ja det kan vi göra. Då kan jag köpa en sak åt xxxx samtidigt.
Tänk om man hade sina saker färdigköpta redan. Neej föresten. Det vill jag inte . Det är ju inget roligt alls.
Eller?
Ps. Bilden är inte ifrån Restaurangen.

Kommentarer
Postat av: anne

Klar redan!?!?



Näää...

2010-12-02 @ 22:13:06
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Selma

Jag har inte ens tänkt än ...

2010-12-02 @ 22:18:57
URL: http://frunatmaken.wordpress.com
Postat av: Suss

Jag är färdig med dem som ska skickas, å andra sidan köper jag julklappar hela året. Sån är jag och det är jättekul, även om en del expediter tittar konstigt på mig när jag svarar "Nej, det är en julklapp", på frågan om det är en present och vi bara är i april, maj.

2010-12-02 @ 22:41:26
URL: http://leontina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0