Hållets dagcenter



Ush vad mycket kläder man har som inte används. Idag var jag i slängartagen igen. När jag slänger kläder som är i gott skick så åker jag hit. Tidigare så la jag ut på Tradera men jag har ingen lust och tid att hålla på med det just nu.




Hållets Dagcenter ligger vid Visornas väg i Nyköping.




Detta är kyrkornas samlade insamling i Nyköping. Allt som kan och är i gott skick skickas på transport. Alla barnkläder packas direkt. Det enda som inte skickas är sådant som inte går att använda dit det skall skickas. Kläder som inte passar i sammanhanget osv. Dessa säljs antingen i en liten butik i anslutning till dagcentret alternativt körs över till Öppen hand och säljs där.



En bild så Du skall gå rätt...




Insamlingsboxen

Idag har jag rensat, igen. I sammanhang med den andra nyligen icke valda rensningen rensade jag idag ut diverse som inte passade någon. I sammanhanget passade mannen också på att rensa ut diverse märkesskjortor av bättre kvalitet som av någon anledning hade en felaktig storlek eller något annat opassande. Detta innebär mera plats i garderoben. Dessa kördes också iväg.


Kommentarer
Postat av: Mia

Sådana ryck gör jag också ibland, men jag har ändå vissa klädesplagg jag inte använt på flera år. Av någon anledning tror jag att jag ska komma i dem snart...

2010-02-28 @ 22:10:28
URL: http://miatankar.webblogg.se/
Postat av: anne

Tack. Dit borde jag ha gått i somras...

2010-02-28 @ 22:13:41
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Anonym

och vart gick Du istället.

2010-02-28 @ 22:21:14
Postat av: Anonym

Ja det har vi väl alla. Jag har jeans i ett överskåp. Slängde flera i somras men har några kvar.

2010-02-28 @ 22:24:34
Postat av: Inga M

Hittills har jag varit en övertygad lämna - till - second - hand - typ. Men efter Röda Korset-svindlerierna har jag börjat fundera om jag ska helt sonika elda upp skiten istället. Men samtidigt vill jag ju uppmuntra de duktiga människorna som jobbar med det här lokalt, antagligen utan särskilt hög ersättning.

2010-02-28 @ 23:34:58
Postat av: Inga M

Det försvinner text, det var i alla fall jag som skrev kommentaren ovan

2010-02-28 @ 23:35:39
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Anonym

I detta fall vet jag ungefär vilka det är som jobbar med detta. Jag vet vilka som kör transporterna och jag vet många andra som får föja med och hjälpa till, vi får regelbundna rapporter hur mycket pengar som loppisen säljs för och i stora drag vad som går på transport. Jag tycker detta är en av de bättre arrangörerna i vår stad.

2010-03-01 @ 07:21:01
Postat av: skogsnuvan

Tänk om det kunde finnas en sån där container i närheten då kanske man fick sig till att slänga en massa ur garderoben som man inte använder.

Jag har väldigt svårt att slänga sådant som är oslitet och bara inte använt men visste man att det kom till nytta vore det bra mycket enklare.

2010-03-01 @ 09:21:50
URL: http://skogsnuvan.bloggagratis.se
Postat av: Selma

Det känns ganska ofta som att det vore för mycket besvär att försöka sälja allt jox och som om det finns de som behöver pengarna en eventuell försäljning bättre än just jag och maken.

2010-03-01 @ 10:54:06
URL: http://frunatmaken.wordpress.com
Postat av: Suss

Jag har rensat tidningar hela kvällen. De som kan återvinnas står i en papperskasse och ska till själssyster M. Hon blir jätteglad. Resten går i pappersinsamlingen. Vad mycket jag har av allting!

2010-03-01 @ 22:37:51
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ja visst är det väldans mycket.

2010-03-01 @ 22:51:17
Postat av: anne

Jag gick ingenstans...släpade ut eländet på altanen och där står det ännu...

2010-03-02 @ 14:58:32
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Anonym

Men då blir det en skojig uppgift att ta tag i när vårsolen tittar fram och snön smälter.

2010-03-02 @ 18:56:19
Postat av: anne

Har du varit på vår altan!?!

2010-03-02 @ 19:36:13
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Anonym

Nej var ligger den någonstans?

2010-03-02 @ 20:15:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0