Sent till bokrean


Som sagt, kom sent till bokrean först idag. Här kommer lite skrivet om böckerna, inte av mej utan av andra. Jag har inte börjat läsa dem ännu.

Dessa inköp har jag gjort:





Skönhetsskolan i Kabul av Deborah Rodriguez.

Strax efter att talibanerna störtats 2001 beger sig Deborah Rodriguez, en hårfrisörska från Michigan, till Afghanistan tillsammans med en hjälporganisation.
Rodriguez berättar med värme och svart humor om livet bakom burkan. Skönhetsskolan i Kabul är en märkvärdig berättelse om en extraordinär samling kvinnor som tillsammans lär sig vänskapens, frihetens och hårfärgningens konst.



De afrikanska breven av Eva Lejonsmmar.

Eva Lejonsommar bjuder på en fängslande berättelse om konflikt, försoning, kärlek och skuld, som är både väl genomförd och ambitiöst upplagd. Hon förenar mångbottnad intrig och övertygande personskildring med en helgjuten och levande prosa.



I MUNTRA DAMERS SÄLLSKAP
av Alexander McCall Smith




och Livets skafferi av samme författare.

Här kommer ytterligare två böcker i serien om Damernas detektivbyrå. Måste läsa böckerna innan jag er filmerna.


Känner mig väldans nöjd med dessa inköp.


Kommentarer
Postat av: Mia

mmm du har funnit en del intressanta böcker på rean! Bra att ha till hands, när tillfälle ges och läslusten faller på.

2010-02-27 @ 18:43:18
URL: http://miatankar.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0