Väntrumsprat...

 

Hördes i ett väntrum...


Satt i ett väntrum och väntade på min tur. Hörde då detta samtal mellan två personer, en kvinna och en man. Båda befann sig i en obestämbar ålder mellan 60-70 år, kanske.

Först har man en ingående discus om snöovädret och dess möjligheter. Kvinnan och hennes man hade varit uppe och skottat ner från taket( mannen var inte med idag). Mannen stod på taket och skottade ner och hustrun (tror jag) stod nedanför och tog emot snön och skottade den vidare. Det hade varit arbetsamt men hade gått så bra. Mannen bredvid hade skottat sin balkong. Detta hade också fungerat skapligt.

Sen kom rejäl människa typ undersköterska på aktuell mottagning och blandade sig i samtalet, typ vad kul att ses, hur är det med Er, till dem? Jag satt en  bit bredvid och försökte fördjupa mig i Jaktnytt resp Allers. Han aldrig som tur var komma till Allers. 
Taras artikel med Elisabeth Fritz fick jag lämna när jag betalade i kassan. Måste läsa den helt och hållen någonstans någongång. Hon verkar vara en otrolig advokat, så kunnig, driven och engagerad. Blev precis uppropad när kvinnan i hucklet kom in genom dörren, varpå jag tvingades lämna tidningen. Den förmode Uskan berättade att i sommar skulle hon aldrig säga att det är för varmt eller klaga på värmen. Hon skulle vara så glad och tacksam för alla varma dagar som vi skulle få. De käbblade en stund om detta. Hon hade också varit på semester 14 dagar då hennes gubbe hade fyllt jämt.

Så dök en lång mörkhårig dr upp i korridoren upp och ropade upp mannen. Han vände sig omgående till lilla tanten bredvid med frågan : Är detta frugan?
Alla tre började skratta glatt. nej det var det då inte. Mannen följde med Dr lång och mörk in på ett rum och damen 60--70 år satt kvar tillsammans med Uskan som inte skulle klaga på värmen i sommar och skrattade gott en rejäl stund.
Uskan lämnade kvinnan i väntstolen och gick vidare.
Kvinnan satt kvar och såg jätteglad ut en lång stund, rödblommig och dan.

Ja så kan det vara ibland. Vi möts och blir glada. Vi får göra andra glada och vi får vara glada för andras skull.


Kommentarer
Postat av: anne

Man kan vara med om mycket bara man har öronen öppna.

2010-02-24 @ 20:41:56
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ja visst är det kul!

2010-02-24 @ 20:46:33
Postat av: anne

Fast i mitt fall så klagar ev medföljande familjemedlemmar att det är så uppenbart vad jag håler på med...

2010-02-25 @ 19:11:59
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Anonym

Du menar tjuvlyssnar?

2010-02-25 @ 20:14:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0