Fram med flannellisen.








Brrr kallt i rummet igår kväll vid sovdags. 17 grader.  Dags att plocka fram flannelpyjamasen tänkte jag. bara att hämta pallen och ge sig långt upp i garderoben och plocka ner min flannellpyjamas. Jag fick den en gång. Säkert med mycket omtanke och värme men man kan inte ha flannellpyjamas på sig och sen ett varmt täcke på det. Eller kan man? I juletid verkar det säljas många pyjamasar. Vem köper dem? Vilka får dem?

Äger Du någon flanelpyjamas? Hur kom den i Din ägo? ( Som Ni märker ägnar vi oss åt de stora frågorna idag)


Kommentarer
Postat av: skogsnuvan

17 grader rena värmeböljan. Jag brukar ha 9 eller i bästa fall 13. Jag har min farmors gamla flanellnattlinne som är ljusblått med små blå blommor på. Dessutom har jag flanelllakan och det är skönt får då blir det inte iskallt när man kryper ner. Nu när det är 33 grader kallt tog jag med en flaska fylld med hetvatten och med en yllesocka på och lade i sängen för att få varma fötter. Mössa har jag inte. Hoppas kylan snart går över

2010-01-06 @ 12:02:32
URL: http://bloggagratis.se
Postat av: Anonym

Ja jag skall ju inte klaga. En sak vet jag dock är att när det blir kallt söderöver där jag bor så blir det så förbaskat rått.

2010-01-06 @ 12:28:25
Postat av: Selma

Jajjamen jag har en flanellpyjamas. Den används ni sån här kyla. Maken tycker inte att den är så raffig men varm är den.

2010-01-06 @ 20:09:17
URL: http://frunatmaken.wordpress.com
Postat av: anne

Rutiga flanellmys/pyjamasbyxor fick dotter och jag i julklapp och de känns bra just nu. :)



Varsina, inte gemensamma.

2010-01-06 @ 22:55:08
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Britt

Jag har alltid haft en flanellpyjamas i garderoben. Den blir inte använd mer än de kallaste nätterna på vintern. Bor man som jag i Luleå blir det alltid några kalla nätter varje vinter. Nu bor jag i lägenhet så vi har alltid kring 20 grader inomhus trots 30 minus ute...men det blir lite kalldrag från fönstret och då är det skönt med flanell-jamasen.

2010-01-06 @ 23:01:56
URL: http://metrobloggen.se/brittsbetraktelser

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0