Lille Skutt och skatan Krax och alla småttingar.




Inatt innan vi skulle släcka ner i köket såg jag honom. Han satt därute utanför köksfönstret och försökte att äta kavring som var utkastad till småfåglarna. Men lille Skutt ville inte ha kavring. Jag vet inte vad han ville ha, han sa inte det. Kanske ville han ha morötter till nattamat. Jag hade det hemma men kom på det först idag.

Vad vill småharar ha mitt i natten när de är hungriga och fryser? Skutt satt och skakade och vi gick och la oss. Idag rensade jag resterna av gårdagskvällens torra baguette. Nån kanske vill ha. Skall man erbjuda trerätters härhemma kanske? Det verkar f.ö när det gäller fåglar som om det är solrosfrön som är mest populärt.


Kommentarer
Postat av: anne

Den som det visste, maken kastade ut morötter, jag har slagit ner frusna äpplen ur träden. Det är knepigt det där...

2010-01-06 @ 22:56:06
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Suss

Jag har inte haft en tanke på harkrakarna, kan bero på att jag inte sett någon på ett bra tag.

Däremot har jag en skata som är en riktig akrobat, hon har kommit på hur hon kan hänga upp och ner under talgbollsautomaten och samtidigt äta. För visst måste det vara en hon?

Solrosfön bjuds också, men där är bara småfåglar.

2010-01-07 @ 19:23:41
URL: http://leontina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0