Blodläge

Nu är boken färdigläst, Johan Theorins tredje bok i samlingen skriven utifrån de olika årstiderna. Detta skall vara en deckare har jag hört men jag tycker själv att det är mera ett relationsdrama där några människor beskrivs med ett mycket mörkt förflutet. Ett svårt förflutet förstår jag det som.
Boken är också en blandning av gammal folktro och nutid. I nästa vecka skall författaren ha ett frukostmöte här i närheten och jag hoppas att kunna gå dit då och lyssna på honom. Det ser jag fram emot.
Har DU läst någon av Johan Theorins böcker? Vad tycker Du? Har Du läst den sista? Kanske är jag extra intresserad, jag känner ju mijöerna, de finns i vår närhet. Jag tror dock inte att det bara är det. Böckerna är ruggigt bra i sina stycken. Blodläge ville jag bara få färdigläst. Det fanns så många svåra saker och jag ville ha färdigt hur det var, ville få veta.

Kommentarer
Postat av: Inga M

Har inte läst men jag kanske borde. Bra med boktips.

2010-07-31 @ 00:17:05
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Jess

Jag har läst de två första, jag gillade dem. Den här har jag inte läst.

2010-07-31 @ 05:54:54
URL: http://maisongrey.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0