Diggiloo Diggilej på Ekerum

Mannen hade erhållit två biljetter för en tid sedan och de utnyttjades nu ikväll till Diggilooföreställningen på Öland närmare bestämt på Ekerum. Kanonmycket musik, bra sådan fick vi under nästan fyra timmar. Första halvlek regnade det oavbrutet och vi sätt där i vårfa regnkläder men sen efter pausen....klarnade det upp och det blev en ganska varm härlig sommarkväll. Konstigt väder. På väg hem f.ö. såg vi ett antal blixtar på skyn men inget regn.
En mängd artister är med även i år. Lasse Holm, Thomas Pettersson, Alcazar, Markolio, Mojje, Erik Linder, Jessica Andersson, Gunhild Carling, Magnus Johansson och Madeleine Liljestam. Ett kul gäng som levererade bra musik med mycket schlager oavbrutet under dessa timmar.
Lite reflektioner från kvällen:
Tess Merkell hade flera egenskaper förutom sången, bla kan hon föreställa en Hollywoodfru med bravur.
Andreas Lundstedt sjunger fortfarande bra.
Gunhild Carling verkar vara en otroligt kunnig människa. Behärskade, säkert inövat men i alla fall, tre trumpeter samtidgt tillsammans med olika sorters sång, jätteduktig!
Många håller till på scenen samtidigt eller sitter i sofforna, ser ut som soffa Ektorp i manchester men jag vet inte. Hela ensemblen verkar ha kul tillsammans.
Tomas Pettersson är bara så kul tex när han som ung drog till Lundegård för att raggarcampa. Eller när han avslutar med att förklara för Lasse Holm att han gett publiken fel saker och rabblar upp allt eländé som drabbat mänskligheten det sista året. På något sätt lyckas han att knyta i hop allt till slut i alla fall.
Vi träffade flera stycken som tydligen brukar ha detta som sommartradition.

Kommentarer
Postat av: anne

Så kul! Jag har inte haft en aning om vad dessa Diggiloo-shower rört sig om, bara fått för mig att de definitivt inte är något för mig, men det låter ju som god underhållning! :)



Sv. Jag har mätt upp fyra varianter som jag stavgår här runtikring; 55, 70, 80 och 120 minuter och beroende på dagsform, väder och tid till förfogande väljer jag därefter.

2010-07-29 @ 08:57:15
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag blir otroligt imponerad. Du har verkligen bestämt Dej.

2010-07-29 @ 10:10:07
Postat av: Anonym

Jag blir otroligt imponerad. Du har verkligen bestämt Dej.

2010-07-29 @ 10:10:12
Postat av: Inga M

Den här kommentaren gjorde jag i inlägget ovan men det funkade inte, testar här istället.



Ett vackert och speciellt hus på bilden! Det kan vara centrum i en fin trädgård där liksom huset inte tar över utan smälter in. Men det kanske inte är ett boningshus utan ett uthus

2010-07-29 @ 12:31:46
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: anne

Samma som Inga:



Eftersom du inte är tillverkad av socker och därmed inte smälter av litet vatten, så är det bara att pinna på! :)

2010-07-29 @ 13:07:58
URL: http://annnne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0