Du har nagellack på skinnet!





Som sagt, vi har kalasat i helgen med släkten på mannens sida. I möten med olika människor får man vara med om och höra både det ena och det andra.

Jag  fick vara med om detta samtal:

Mannens systersonsdotter tittar på mina tånaglar, koncentrerat och konstaterar sakligt:
- Vi har nästan lika dan färg på tånaglarna.
- Ja det har vi säger jag.
- Men Du har på skinnet också. Det har inte jag.

Ja tänk så det kan bli med halvrisig syn och lite fumlig på handen...

Kommentarer
Postat av: Selma

Jag tycker det är svårt att pricka nagellack.

2010-07-19 @ 11:40:55
URL: http://frunatmaken.wordpress.com
Postat av: Anonym

Selma: Precis, särskilt vi som växte upp på 70-talet och i de sammanhang där vi tjejer inte skulle för då hörde vi hemma i en förlegad kvinnosyn.

2010-07-19 @ 11:44:29
Postat av: ninapina

Ja de gånger jag kommer ihåg att måla naglarna, de gångerna hamnar nog ganska mkt vid sidan om.

Men det ger ju också ett budskap tänker jag.

Det är ju inte så noga, eller?



Tack för fin kommentar på min blogg!

2010-07-19 @ 13:34:46
Postat av: anne

Att måla utanför på skinnet är helt OK om man senare (ett par timmar eller nästa dag)blötlägger fötterna en stund och sedan gnuggar bort överflödet!



Det gäller att kunna trixen!

2010-07-19 @ 15:16:46
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag kan trixen med blötläggning men jag hann inte blötlägga innan festen kalaset.

2010-07-19 @ 18:17:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0