E4:an norrut


Tänker på Tomas Ledins låt som jag i vanligt ordning just glömt namnet på som beskriver när han drar hem till Norrland när vi åter norrut idag. Det är en obeskrivlig känsla att åka norrut. Kom på "Släpp hästarna fria" hette låten.
Solen skiner, vi passerar just Iggesund. Kan det vara ett roligt ställe. Ett samhälle som är uppbyggt runt ett bruk som sett sina bästa glansdagar och som gjorde hela samhället. Bruket går inte lika bra eller är nedlagt. Hur är det att bo i en av alla dessa samhällen idag, att pendla till jobbet många mil och att se sina barn växa upp men inte kunna bo kvar och försörja sig utan behöva flytta långt även om man inte vill göra det för studiernas skull utan för försörjningen. Lite funderingar av mej medan solen skiner och mannen kör.

Vi ser sjöar utmed vägen, på vänstra sidan just nu en stor sjö och reklam för glada Hudikgänget inkl jordgubbsförsäljning. Det är sommar i Sverige.

Kommentarer
Postat av: Carina

Det enda som klingar bekant med Iggesund är Iggesundsgänget. Var väl nåt gammeltjo-dansband på 80-talet.

Glada Hudikgänget gillar jag skarpt. Brukar fundera på om jag är normalstörd eller snäppet under.



Vart är du på väg egentligen Herta? Kanske har du nämnt det i ett tidigare inlägg men i s f har jag missat det.

2010-07-09 @ 16:19:37
URL: http://justmintoo.blogg.se/
Postat av: Selma

Ja, vad vet man. Jag tycker att jag har hamnat i en sådan håla. ;)



"Alltjämt de mäktiga fjäll sig välva."



"Hälsa Jämtland"



En annan teater än den du väl skulle på var det.

2010-07-09 @ 16:39:01
URL: http://frunatmaken.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0