I min pappas barndoms by...

försöker vi att vara varje sommar.
Efter dagarna vid Höga kusten, på släktträff, på vandringar mm kom vi till en liten by i Jämtland.
Till den by där min far är barnfödd, där timmerbilarna kör förbi hemmanet var  och varannan dag. En liten by mitt i skogslänet men med sjöarna nära. Här känns det som om tiden står stilla när jag kommer. Det vet jag och hoppas att den inte gör.
I dag när Sverige är som varmast och när vi gjort vad som behövts att göras har vi suttit i solen, räknat människor utmed vägen, pratat om livet som varit och som är, hälsat på glada hundar som kommit till oss och viftat på svansen nu senast en Golden på promenad med två flickor med kopplet i en av flickornas hand. Hon ville så gärna hälsa och väljer att så sakteliga springa in emot oss, sätta sig bredvid mej och ganska snart hälsa, lugnt och stilla och sedan nästan vräka sig med huvudet i mitt knä.
Här kan man göra ingenting med sköna promenader, korsord och romaner... ( när mat och kaffe är fixat förståss).
Här blir inte hjärtat stressat. Här finns plats för stillhet och ro.
Bilder och sådär...Det tar vi inte från våran lite glada men just häruppe i skogen lite söliga donger. Kanske däremot en annan gång.
Imorgon är en annan dag. Då skall det tilllagas älgstek och göras matportioner med riktig sås till dagar som kommer...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det låter som något man behöver sig en vecka av per år.



Jag tycker verkligen om trädgårdsmöblerna! :)

2010-07-12 @ 21:07:43
Postat av: Anonym

Hej Anonym! Kul att Du är här och läser och kommenterar.Välkommen tillbaka och hitt gärna på ett alias också.

2010-07-12 @ 21:53:41
Postat av: Selma

Det är ganska lugna trakter dina trakter.

2010-07-13 @ 11:52:34
URL: http://frunatmaken.wordpress.com
Postat av: Skatan

Precis som sommaren skall vara ... åka "hem till byn" och bara vara, ta det lugnt och njuta ...



Ha det ... bra i fortsättningen också.



Kramar!

2010-07-13 @ 20:52:07
URL: http://skatanstankar.wordpress.com
Postat av: Anonym

Jodå visst är det lugnt. Men inte så lugnt, här lever faktiskt människor som rör på sig.

2010-07-13 @ 20:59:08
Postat av: Inga M

Låter som riktig semester med lugnet, friden och nostalgin. Ha det gott!

2010-07-14 @ 07:27:44
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0