P1

Dagens morgonrunda promenerades tillsammans med P1 i mobilen. Jag gillar P1.P1 har en lugnande effekt på mej fast jag går snabbt för jag engageras av de ämnen som pratas om.
Idag har jag t ex lärt mej utifrån en ny brittisk studie att personer med ledgångsreumatism mår väl av att dricka alkohol regelbundet. Ledgångsreumatismen påverkas positivt av detta. Problemet sa man var dock att många käkar olika medikanmenter som inte skall kombineras med alkohol.
Sen var det en nyhet, flygplanet som kraschat utanför Islamabad, Ush Flygolyckor tänker jag.
Därefter hann jag med radioföljetongen för som jag tror ungdomar. En ung flicka, minns inte hennes namn, uppväxt på ett gods med sin far, vilken hon sällan träffar( hon hade nyss återkommit till godset efter att ha varit iväg under fyra år under lite annorlunda omständigheter). Pappan är kortfattad och bestämd när han pratar med sin dotter. Fn planerar fadern att dottern skall giftas bort med nio år äldre bankdirektörens son Aron, en ung man som försöker styra upp sin som han tror flickvän. Den unga damen är dock kär i LInus som arbetar på godset. Sen vet jag inte mer men visst är det härligt med semester och man verkligen kan fördjupa sig i sådant man vanligtvis inte hinner med?
Vi har en historia även i vårt land där unga människor inte fick välja livskamrat.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det finns många fördelar med att ha semester. Man hinner tänka på både det ena och det femte. Tänka mycket men ibalnd också bara koppla av...

2010-07-28 @ 12:08:21
Postat av: Anonym

Hej Du Anonym utan namn. Visst kan det vara så men gräset måste klippas och många timmar tar det och lite intressant är det att få lyssna då, bara till en sak.

2010-07-28 @ 15:38:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0