Städning pågår




Nu har jag tömt matkällaren. Det Ni! Vår matkällare innehåller inte bara matvaror, dricka och sådant vilket den gjorde i början. Idag är den förvaring för allt möjligt som inte får plats i köket och som används då och då liksom. Imorgon skall allt in igen, dvs konserver, förvaring för grönsaker och frukt som inte får plats eller mår bra i kylskåp, de alkoholhaltiga dryckerna ( inte typ vin) som kom hem till mej med nuvarande mannen för 12-13 år sedan och som inte är urdruckna ännu (!) I början ville han inte ha dem så öppet med tanke på sonen men han har inte gått och nallat där ännu. Däremot undrat när de aldrig dricks upp. Kan man ge bort flaskor med innehåll till någon loppis?

Men som sagt anledningen till städningen är bl a att vi skall få lättare att hitta igen och att grönsakerna skall förvaras bättre och kunna ses med överblick.

Tog ingen förebild. Få se om Ni får en "efter".

Kommentarer
Postat av: Inga M

Eftersom jag måste få in en del saker efter min mammas bortgång så har jag varit tvungen att städa ur också. Idag gick jag igenom det skåp där vi förvarar alkoholhaltiga drycker, en gammal skänk, och hittade precis som Du flaskor som måste ha stått där i minst 10 år, några oöppnade andra öppnade. Jag hällde ut dem! Rakt ner i slasken! Kom inte att tänka på loppis men tror inte att det hade godtagits där! ;-)

2010-07-05 @ 23:13:27
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: anne

Hå! Sådana spritlager har inte vi, har aldrig haft. Vi är så dåliga på att ens vilja köpa sprit!



Jag ser gärna efterbild på matkällaren, hade gärna sett ett före också, men du gör som du vill..



I vems skafferi bodde de, Humle och Dumle? Kapten något?



Sv. Vaddå "stavar nu när du fyllt 50"? Stavar är bra, med automatik pinnar man på raskare!!!

2010-07-05 @ 23:21:15
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Anonym

Men vi har ju aldrig köpt sprit. Det följe liksom med i bohaget som flyttade in men som inte användes längre...

2010-07-05 @ 23:36:57
Postat av: Anonym

Anne: Jag kan ju inte ta en bild på före med ett tomt rum? Det visar ju inte all oordning osv? Hur?

2010-07-06 @ 07:27:52
Postat av: Anonym

Inga: Det är jag som tänker att inget för förgås om det kan komma till användning och nytta för andra...!

2010-07-06 @ 07:29:15
Postat av: Inga M

Hmm vi köper inte heller särskilt mycket sprit men vi får en hel del av tyska gäster som kommer till våra uthyrningshus och ibland sammanfaller inte den tyska smaken med den svenska och grejerna blir stående.



Kapten Bäckdahls skafferi var det Anne!

2010-07-06 @ 10:16:25
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Anonym

Kapten Bäckdahl, honom har jag glömt bort. Hur var han, jag minns bara Humle och Dumle.

2010-07-06 @ 10:24:02
Postat av: anne

Det var trevligt att "träffa" dig till morgonkaffet idag! :)



Kapten Bäckdahl har jag inget minne av!

2010-07-06 @ 11:42:46
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Anonym

Men titta på nätet i stället. Där är bilden mycket bättre.

2010-07-06 @ 11:59:46
Postat av: Anonym

Snart kommer förebildeni tömt skick.

2010-07-06 @ 12:01:05
Postat av: anne

Jag tyckte båda bilderna var bra!

2010-07-08 @ 10:07:53
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Anonym

Tack

2010-07-08 @ 10:20:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0