Känd bygd med gamla anor.





Nu undrar jag om Ni vet var jag har varit någonstans? En vacker, nej inte vacker men fin plats med historiska vingslag av betydelse för Svensk industri i det förgångna.




Ja nu tar vi väl en promenad.



Farleden



Långt borta ser vi småbåtshamnen.





På väg ut på Skäret.



Lite naturreservatkänsla är det allt.



Paddling pågår



Härliga skärgård



Här går vi mellan öarna.



Den gamla Herrgården där professorn bodde...






Badet som ligger centralt i samhället är nyligen iordninggjort och uppfrächat. Trevligt!



Här i  lilla kanalen ligger de mindre båtarna.



Var köper man nu glass?







Båten skall upp.



Nu var det klart.



Fina båtplatser!

Nå var har jag varit någonstans? Många bilder som ger en solklar bild av var jag varit finns inte med. Varför då kan man undra? Ja vi var inte på de platserna bara.




Kommentarer
Postat av: Gun

Nej, jag har ingen aning, men det ser fint ut!



Sv: Härligt med semester!:D

2010-07-02 @ 23:58:13
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: Selma

Jag känner att jag borde ta det men...

2010-07-03 @ 08:26:10
URL: http://frunatmaken.wordpress.com
Postat av: anne

Åh...Jag kan ju inte platserna härikring!



Fordoms industri får mig att tänka på Näverkvarn men finns det en "farled" där? Farled å andra sidan får mig att tänka på Oxelösund, men där har vi ju dagens industri!



Naturreservat, ja då tänker jag Stendörren.



Men var tusan en Professor skulle komma in i något av detta, det begriper jag inte!

2010-07-03 @ 09:14:12
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vet inte var Du får fordonsindustri ifrån? Skulle jag ha med mer bilder så skulle NI nog känna igen samhället. en flygvy från ett annat håll är kanske mera bekant för många. En känd bruksort. Jag vill ha gissningar!

2010-07-03 @ 21:10:37
Postat av: Inga M

Jag känner inte igen det, Holmen låter som Sörmland i alla fall, eller kanske Sankta Annas skärgård? Eller i krokarna där Göta Kanal börjar men då är vi neråt en viss kursgård som jag glömt namnet på, utanför Norrköping.

2010-07-05 @ 23:21:29
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0