Du har kanske inte varit så länge i Sverige?


Jag var inne på banken för ett par dagar sedan. Mitt ärende tog lite tid och jag fick stå och vänta utan att behöva prata med banktjänstemannen varför jag började lyssna på det samtal som utspelade sig mellan en kund i kassan bredvid och den bankman som befann sig bakom disken.

Kvinnan ifråga var missnöjd med sina konton och att framförallt ett av hennes fondkonton inte ökade som hon hade hoppats och hon ville egentligen inte fortsätta med sitt sparande unde de omständigheterna.Hon frågade damen i kassan vad hon rekommenderade.Kvinnan verkade inte behärska situationen och kunde inte förklara på ett sätt som kvinna förstod. Hon förklarade och kunden sa att hon förstod ändå inte hur det blev som det blev. Hon hade svårt att förstå sig på internethanteringen men hade en som hjälpte henne att flytta om fonder osv vid behov. Hon var ändå inte nöjd.

Damen i kassan sa:
-Du är inte från Sverige va?

Kunden blev förbannad och sa att det spelade ingen roll vilket land hon kom från. Hon förstod språket men inte hur man kunde hantera sina fonder bättre hemma vid datorn.

Kvinnan i kassan kunde inte hantera situationen Hon var tidigare personlig bankman men är inte det nu längre och det är nog klokt.

Jag tyckte synd om kunden som tagit ledigt från jobbet men inte fick någon bra hjälp.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0