Gudrun


Idag har det hänt något som jag aldrig trodde skulle inträffa. Jag har varit på kurs idag, i stora staden lite norrut tillsammans med ett gäng arbetskamrater. Kursdagen var jättebra inkl god lunch och sedvanligt fika på fm och em. Vad som idag har tillkommit har hänt efter kursdagens slut och innan SJ tog oss hem till lilla staden lite söderut.

Jag har alltså varit på Gudrun Sjödén. Jag har varit där förut, många gånger. Jag har länge haft arbetskamrater som shoppat upp sig i denna butik och idag har det hänt.

Jag har köpt en klänning där. En klänningsliknande historia i tunn fint blå bommul, nästan indisk bomull tror jag med två fickor på framsidan och jag tror jag kommer att trivas jättebra i detta.

Vad har hänt? Har jag utvecklat tantegenskaper eller vad tror NI? Inser att jag måste fundera över detta. Vad får Ni för reflektioner?

Kommentarer
Postat av: Skatan

Klart du inte är. Jag älskar Gudrun Sjödén ... men om jag tänker efter så är jag ju faktiskt en ... en tant. Fast utan tantegenskaper. Så inte behöver man varken vara en tant eller någon med tantegenskaper för att till Gudrun. :-)



Kram!



PS: Possings på Öster (för du booor väl i Nyköping?) har kläder i Gudrun Sjödén-stil gjorda av en designer från Gustafs i Dalarna som jag förstås inte kommer på namnet just nu även om jag ... när det begav sig ... joggade förbi hennes hus däruppe i yngre dar. Ulla ... tror jag hon heter. Kolla på Possings, vetja!

2010-06-02 @ 04:46:55
URL: http://skatanstankar.wordpress.com
Postat av: Selma

När jag säger Gudrun Sjödén till min dotter kvider hon, "mmam du är inte så gammal". Jag tycker de har en hel del snyggt jag...

2010-06-02 @ 09:17:42
URL: http://frunatmaken.wordpress.com
Postat av: Anonym

Possings möbler har jag besökt flera gånger. Jag har haft turen att träffa "Ulla" också. Hon fanns i butiken en gång jag gick in där. Hon var f.ö. smakråd till den kombination jag inhandlade där när en närstående fyllde jämt.



Annars kostar det lite att shoppa loss där varför. det inte hänt speciellt ofta för min del.

2010-06-02 @ 19:00:45
Postat av: anne

Jag vette tusan...jag är ju där och shoppar på mig ibland jag också...



Antingen har Gudrun blivit yngre i sitt utbud eller så har vi....kommit i tantåldern...Men det sistnämnda tror jag ändå inte, jag tycker jag ser yngre tjejer i de kläderna och det ser bra ut.



Jag tror hennes kläder har ett anseende sen gammalt på att vara tantkläder.

2010-06-03 @ 12:55:33
URL: http://annnne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0