Vårmiddag med jobbet


Restaurang Quarnen en måndagskväll i maj.

Det fanns inte så många ställen som hade öppet just en måndagskväll, då vi hade tid.





Ute om man vill.

Ute om man vill. Härute satt det ett gäng som senare kom in och åt samtidigt med oss i samma rum. en av mina kollegor besökte the ladysroom och började prata med en i deras sällskap. Denna kvinna informerade min kollega att de hade suttit och pratat om vilka vi var och de hade gissat på dvs kommit fram till att vi antingen var "tjänstemän" eller ekonomer. Ja så kan det vara och så kul för dem. Själva jobbade de inom landstingen. Utifrån denna info och kanske om jag funderat över ämnet så tror jag mig om att snabbt gissa var de här hemma inom denna organisation.

Tänk vad man kan hitta på att prata om under en middag.

Nyköpingsån

Med utsikt alldeles vid Nyköpingsån. På andra sidan ån var det en väldans trafik av alla de själar som passade på att promenera eller powerwalka om man så vill den sk Hälsans stig, en 6 km lång promenadväg bl a utmed Nyköpingsån.



En god middag.



Och nädvändig efterrätt förståss inkl kaffe.


Kommentarer
Postat av: anne

Är det Qvarnen det där?

2010-06-01 @ 19:36:19
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: anne

Sv. Näää, han kom inte, hade glömt en studentuppvaktning. Men jag tänkte att det där skruttiga lilla frysfacket nog var kallt nog, så glass nr 2 fick ligga kvar. Kanske tar jag den till frukost i morgon för inte får han den då inte!!! ;)

2010-06-01 @ 19:45:33
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Anonym

Japp

2010-06-01 @ 20:26:34
Postat av: Selma

Det där såg smaskens ut. Gissa vad folk är för ena är ett av mina favoritnöjen också.

2010-06-02 @ 07:49:08
URL: http://frunatmaken.wordpress.com
Postat av: Inga M

Oj, den där altanen kan man dregla över, för att inte tala om kaffetillbehöret här nere, ser ut som chokladmousse eller pudding med hallon till och så kaffe. Mums!

2010-06-03 @ 20:46:07
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0