Morgonpass med spikar

 

Morgon pass på CMS i Nyköping.

Började dagen 0530 men bestämde mig raskt för att skjuta fram uppvaknandet till 06.30. Snabb frukost och iväg till gymet. Det var funwalk 30 eller crosswalking som en del säger. På bild nr tre kör vi för fullt. Tänkte bara köra detta pass men lät mig övertalas att hänga med på något som hette easy slow motion som kan beskrivas enligt följande :"Slow Motion" = Långsamma rörelser med inspiration av Tai chi och dans. Balans och styrka för hållningen samt rörlighet, 30 minuter. Träningen kan utföras till viss del på spikmatta.




Tänk vad fort tiden gick och vad kul det var. Ni läser just nu skrift från en person som lätt trasslar till det, inte fixar svår kordination eller balans men detta klarade jag i alla fall delar av.

Vi stod hela tiden på en spikmatta. Inga skor men strumpor. Jag har aldrig provat detta och har faktiskt varit lite skeptisk. Men så skönt det var. Det kommer inte att vara sista gången.




Kommentarer
Postat av: Suss

Det mesta låter skönt, men inte klockslaget. Jag är i det närmaste död så dags, även om jag stigit upp.

Däremot tänker jag testa att stå på spikmatta. Jag är väldigt förtjust i min som jag fick i julklapp och ligger på den flera dagar i veckan.

2010-03-26 @ 16:14:41
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: Anonym

Det är kanonskönt.

2010-03-26 @ 16:41:28
Postat av: Mia

Du är en häftig en som är på gymet vid den tidpunkten!

2010-03-27 @ 07:17:48
URL: http://miatankar.webblogg.se/
Postat av: Inga M

Ja ha, kan man stå på spikmatta också? jag trodde att den bara var till för liggande. Men det borde ju fungera lite som zonterapi förstås, och det är ju behagligt på ett ont sätt eller hur man ska säga.

2010-03-27 @ 08:40:01
Postat av: desiree !

hej!

mycket härlig blogg.

Hoppas att du kikar in på min, kanske slänger en kommentar...? Om du gillar min blogg, följ den gärna via bloglovin :D Ha en fortsatt bra dag.

2010-03-27 @ 09:43:39
URL: http://desireejosephine.blogg.se/
Postat av: ♥ Emz

Hej hej! Jag är med i en tävling hos Nelly.com och tycker att ni kan ta och rösta på min bikini där! Klicka er in på min blogg och klicka sedan på bannern i höger hörn. Tack för mig :)

♥ Emz

2010-03-27 @ 09:47:28
URL: http://emmasplejs.blogg.se/
Postat av: Anonym

Prova gärna, det kändes bra.

2010-03-28 @ 13:35:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0