Nej inte riktigt precis...




Jaha idag fick jag en timma över efter ett möte. Beslutade mej för att jaga stan runt efter något lämpligt. Jag har alltså tagit mej igenom ett antal damklädesbutiker. Först in på KappAhls. Förstod där att det är leggings som gäller. Fanns mycket om man gillar leggings i tunnt jeanstyg. Vet inte om jag skall bära detta. Vill inte se ut som en korv. Tänker alla ha leggings på sig till våren? Tänker Du det? Själv är jag mycket tveksam. Man måste ju ha något till också. Och jag vill ha midjan på rätt ställe och inte mittemellan liksom.
Ringde upp en kollega istället. Hon föreslog något guldfärgat som hon bestämt avrådde ifrån.
Tog mig därefter vidare in på övervåningen på Nyckeln och två klädbutiker. Kom snabbt ut ifrån dem igen. Gick in på hör och häpna Sundbergs. Hittade en klänning som jag inte ville ha för lite udner 2000:- Tur att jag inte gillade den. I övrigt skall man ha korta kjolar om man handlar där. Kanske skall man ha leggings till i så fall...Någon som vet? Hoppade in på Ungt mode som f.ö. heter något annat sedan 10 år tillbaka. Funderade på påskdesign men hittade inget som jag inte kan vara utan. Avslutade med en snabbis på Johnellss. Hittde en klänning från Gant. Se bild ovan. Skulle kanske passa på min kommande vårsemester men priset, neej jag tror inte det.


Kommentarer
Postat av: anne

Ibland är det knepigt att shoppa och köpa. Gantklänningen är fin, men är det semesterkläder du skulle ha? Jag trodde det var till själva festligheterna?



Ang tights så såg jag på Trinny & Susannah (Stilpoliserna som nu kallar sig något annat), att tightsen ska dras upp i knäväcket, där benet är som smalast för bästa effekt. Inte vet jag, men jag tror det kan ligga något i det.... Och definitivt något över!

2010-03-16 @ 20:45:02
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Anonym

vadå dras upp i knävecket?

2010-03-16 @ 21:02:08
Postat av: Mia

Jag längtar efter långa kjolar o klänningar... men får nog bli långbyxor...

2010-03-17 @ 06:11:41
URL: http://miatankar.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0