Almondy marabou



Vi fick inte använda alla kuponger så det räckte till hela tårtan.

Vet inte om jag berättat om ett tillfälle för snart ett halvår sedan då jag köpte en Almandotårta att användas vid ett fikatillfälle med några bekanta. När gästerna väl kommet visade det sig att det tårta som fanns i kartongen var trasig och inte så kul att sätta fram och visa upp. Smakade gott gjorde den men jag ville ha även bra utseende på tårtan. Jag tillskrev Marabou i ärendet och beskrev situationen med sammanhanget vari tårtan skulle användas. Jag fick fyra rabatkuponger som avsåg två tårtor tror jag. Varje kupong gälde för 25 kronoor.

Idag åkte jag till vår närbutik i staden härhemma och skulle köpa en tårta varför jag lämnade fram två kuponger. Tårtan kostade så att två kuponger var lämpligt att använda. Förvånad blev jag när jag fick veta att jag bara fick använda en kupong för 25 kronor och att jag fick betala ett tillägg på 29 kronor för att få med mej tårtan hem.  Jg orkade inte krångla. Snabbt fikabesök i form av en brorsdotter till mannen var i antågande och tårtan kändes ok för tillfället som snart skulle inträffa.

Nu måste jag återigen tillskriva Marabou. Jag  har inte fått den tårta som jag skulle få som ersättning för den tårta som var trasig.

Jag vill inte köpa en massa Maraboutårtor vid olika tillfällen. Jag vill ha en ersättning för den tårta som var trasig.
Jag skall rapportera när jag får svar från Marabou.


Kommentarer
Postat av: Znogge

Vem vet, du har kanske ett svar på bloggen inom kort ;-)



För övrigt tycker jag att du gör rätt som ringer dem. Så ska det väl inte fungera...

2010-05-18 @ 21:18:36
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Anonym

Vet inte hur det skall fungera men inte så hör i alla fall. Jag vill inte ha en halv tårta när jag måste köpa en hel.

2010-05-18 @ 21:27:13
Postat av: Åsa

SV: Nej vi hängde aldrig upp några gungor eftersom vi inte hade så långa linor till gungorna. Dessutom vägrade jag då jag tyckte det såg livsfarligt ut. Efter lång kamp så kapades till slut gungan och nu är alla nöjda och glada.

2010-05-18 @ 21:47:59
URL: http://spinninghead.blogg.se/
Postat av: skogsnuvan

Dom försöker bara trötta ut en så man ska ge upp. Skriv igen och igen och igen Ge dig inte.

2010-05-19 @ 07:51:16
URL: http://skogsnuvan.bloggagratis.se
Postat av: Ama de casa

Helt rätt - ge dig inte!

Försökte kommentera på Teliainlägget, men det gick inte. Undrar om det är telia som är i farten igen? Scary...

:-)

2010-05-19 @ 11:25:16
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Inga M

BRA! Så där skulle vi alla göra när vi drabbas av dåliga varor! Skriv hur det går!

2010-05-21 @ 07:06:10
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Anonym

Skall rapportera. Få se omjag hinner skriva i helgen.

2010-05-21 @ 17:39:17
Postat av: Suss

Just det där du beskriver älskar jag. Jag skulle gjort precis likadant och många gånger har jag skrivit till företag när de jag köpt varit trasigt. Blöjor till barnen, chips till samma barn, kex och jag minns inte allt. Oftast har jag fått tillbaka mer än jag trott. Stå på dig!

2010-05-22 @ 21:10:28
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag skall men har inte hunnit ännu...

2010-05-22 @ 22:30:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0