Drömmeri, drömmera...

 


Det är lördagsmorgon och jag funderar på vad som skall hända. Mannens lilla väderaparat säger att det är lite molningt och småregningt just nu men att det skall bli uppklarnande och 26 grader(!) senare idag. Låter kanon. Funderar allvarligt på att ge mig ut med kantklippningsaparaten och fixa till gräset. Svärfar klippte gräsmattan häromdagen, skönt då jag inte hann denna veckan.

Vill pimpa till altanen. Inte kul att pimpa till en altan när man har markis som man fäller in och ut. Alla saker måste liksom plockas in och plockas ut så fort man vill ha det lite mysigt...med en kopp kaffe och DET GÖR MAN VÄL INTE. Eller?

Skulle vara mysigt med ett uterum eller i varje fall lite tak på altanen...



Nej inte kan jag sitta här och drömma. Det är bäst att börja nu...

Kommentarer
Postat av: Mia

Så ljuvliga bilder... Är det från ditt hem eller är det just drömmar...

2010-05-29 @ 10:31:49
URL: http://miatankar.webblogg.se/
Postat av: Anonym

Vi har som sagt varken uterum eller altan med tak...

2010-05-29 @ 11:01:44
Postat av: anne

Jag skulle vilja ha en solig hörna med segelduk över! :)

2010-05-30 @ 08:04:21
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Inga M

Det där med altan är ju ett laddat ämne. Vår har i alla fall växt ut till hyfsad storlek, men lite glas här och där vore inte fel, det förhandlas i ärendet.

2010-05-30 @ 09:52:01
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Anonym

Som sagt vi har en bra altan men visst är det kul med någon form av "överbyggnad" I husköpet ingick det en markis. Denna håller för regn men vi vill inte ha den utfälld vid alltför hård blåst och den håller bara för regn rakt uppifrån.



Jag vill bo in mig på altanen dvs ha dynorna kvar vid regn osv.

2010-05-30 @ 10:24:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0