Min barndoms stora lekpark.


Min barndoms stora lekpark på öster i Nyköping.

Hade bilen parkerad på ett av mina jobbställen och skulle träffa en samarbetspartner på ett annat ställe och passerade denna plats och solen lyste. Jag gick förbi och stannade en stund. Detta var den stora lekparken på Öster på 60-talet. Här fick alla plats. Minns även den lilla lekparken med bara en sån där karusell som man sitter fyra barn i i små korgar i stål/järn eller nå´t. Den lekparken fanns bakom mej( 1 ) , bakokm försäkringskassan ungefär.  En liknade karusell fanns vid järnvägsstationen vid lekparken som fanns där.

Men nu till denna lekpark, den stora.



Vi närmar oss.

Jag minns den stora runda karusellen där man sitter på träbänkar och snurrar runt.

Idag är det nya uteleksaker. Kanske är de säkrare. Men är de lika roliga?


Kommentarer
Postat av: Inga M

De där snurrorna som fanns när jag var liten var himla kul, men förorsakade många olyckor, bl.a brutna armar och ben så de är borta nu. Därmot så finns ofta stora o rejäla sandlådor och det är en rolig klassiker. Jag ser att till och med tvåorna på min skola leker i sanden.

2010-05-05 @ 05:41:01
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0