Singelliv...


Singelliv på Öland ´för vissa.


Ni som läste mina tidigare rader om fågeln som byggt på ovanpå vårt fönster på Öland kommer ihåg hur vettskrämd jag blev när vi möttes. Nu är vi allvarligt bekymrade, speciellt mannen. Lever fågeln ett ensamt singelliv eller hur står det till? Finns det en liten fågelfru med i bilden? Jag menar sambo är´ju också ok i sammanhanget. Vi funderar inte så mycket över det rent famiiljerättsliga utan mera rent praktiskt. Har det varit en tillfällig förbindelse som nu abrubt har avslutats. Vad har Ni för teorier? Vi har bara sett en fågel som sitter och tittar ut över tomten. Vi behöver verkligen hjälp med denna fundering?

En annan tanke som mest mannen har är kvisttrådarna som hänger ner. Är det positivt, får fågeln, att kvistarna hänger kvar eller skall vi dvs mannen kapa av dessa? Tänk om boet blåser ner? Tänk om någon drar i kvistarna ( vem kommer hit och gluttar runt vårt fönster) Vi har som NI förstår mycket att fundera över!


Kommentarer
Postat av: anne

Är det en hane då?

2010-05-15 @ 21:49:21
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ingen aning men ensam är den. Är det en hona kan vi beteckna henne som blivande ensamstående förälder, eller? Det kommer ju aldrig någon mer till boet och "den" då jag måste beskriva den så är helt solokvist.

2010-05-16 @ 07:54:17
Postat av: Mia

Jag vet inte vad som är rätt eller ej med boet, men jag hade nog låtit dem sköta sin bosättning själva. Ni har ju tagit beslutet att boet får vara kvar... Jag skulle inte vilja att någon jätte kommer hit och spikar igen en dörr eller något för att jätten tror att jag inte vill ha det så här... s



2010-05-16 @ 12:01:41
URL: http://miatankar.webblogg.se/
Postat av: Anonym

Vi tänker inte störa eller engagera oss i denna bosättning. Vi fundrar också kring om den fågel vi sett är honan. Vi skulle dock vilja ha sett hennes "gubbe" för att det skulle kännas riktigt bra.

2010-05-16 @ 18:22:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0