Borgholmsutflykt

 

Torget i Borgholm sett ur en annan vinkel.

Torget i Borgholm i en annan vinkel, den från korvmojjen.



Lite närmare...



Kollade lite på skor. Hade vi inte såna här för ett antal år sedan.

Läckra katter
'
Kanske skall jag shoppa upp mig på en ny lampa.

Eller varför inte en lampa i form av en fyr. Om man skall pimpa stugan lite så man matchar alla med sina stora båtar i fönstren...fast i vårt stugområde är det inte så farligt med detta.

Ush vad det regnar just nu...i Borgholm.

Nya konditoriet i Borgholm, inte helt fel även en regning dag.



Vad vore livet utan paraflax?



Behöver vi nya burkar till katterna, jag menar kakorna?

Sveriges enda Reabookbutik finns i Borgholm. Värt ett busik med kanonkunnig personal.

Här i Borgholm har vi Sveriges enda Reabook-butik. Här finns kunnig personal som vet vad de pratar om och hur man skall vara rädd om sina fötter och köpa rätt saker. jag kan varmt rekommendera detta ställe. På huvudgatan i Borgholm. Vi shoppar ofta där, kläder eller skor eller annat kul. Denna gång blev det jag som fick nya joggingskor. Det var många år sedan dess. Kan väl säga att jag blev rekommenderad inlägg som skulle forma sig efter kroppen inom två dagar och som var jättesköna. Extrapris på grejorna är det ofta men kunbnbig och personlig hjälp får man i alla fall.

Fiskgryta på Puckobaren i Borgholm.

På Puckobaren i Borgholm åt vi fisksoppa. Helt ok.

Puckobaren i Borgholm.

Vilket trevligt ställe, Puckobaren i Borgholm Den hgar funnits i många år och förra året hette den något annat. Men Pucko och pucko. En barnfamilj kom in för att äta lunch. De har stora barnmenyer för 29:- vilket kan tros vara ett bra pris. en ung gosse ville ha en Pucko till maten! Han såg så glad ut när han sa det. Men tänk ingen pucko fanns att få. Han verkade i och för sig nöjd i all fall med en annan dricka men i alla fall...

Ölandsbladet

Lokaltidningen i den lilla staden.

På löpet i dag.

På löpet idag.

Här bor jag och jag tänker inte flytta på mej.


Här bor jag och jag tänker inte flytta på mej.

Här kommer min bror...

Jag tänker inte vara med på bild!

Nej jag tänker inte vara med på bild. INTE!

Neej, jag vill inte!

Här sitter redaktionen, i alla fall. Som sagt, i den lilla staden.

Här har vi redaktionen, i den lilla staden.

I Köpingsvik har de öppnat ett nytt bageri.


En utomhusbild på Nyöppnade konditoriet i Köpingsvik, i gamla kondisets lokaler.




Här handlade vi två bakelser idag, efter trädgårdsjobbet och för att försina mannens födelsedag. Ja vi har firat honom tidigare i veckan men utan tårta.



Lite kö var det allt idag. Ett förälskat par skulle beställa tårta till sitt bröllop senare i vår och det tog sin tid. De hade dock fyra expediter så allt gick ganska fort. Stenungsbakat matbröd hade de också och sallader mm. Måste testa detta nån gång.



Vilka bakelser jag köpte, ja det är en hemlighet.




Kommentarer
Postat av: anne

Till Öland har jag varit en gång, det var nog tio år sedan när de gifte sig vid Äleklinta gård. :)

2010-05-15 @ 21:52:24
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vilka då? Äleklinta är vackert och inte så långt härifrån.

2010-05-16 @ 07:56:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0