Har jag sovit eller har jag inte?

Ikväll skulle det ske. Herta skulle på sitt första yogapass totalt sett. En alldeles väldigt trevlig instruktör hälsade välkommen och strosade runt i salen där vi skulle vara medels utplacering av mattor till golvet. Ljus var tända eller höll på att tändas. Det var ganska tyst och på något sätt kändes detta sammanhang väldigt bra. Kan väl nämna att Herta tidigare varit negativ till detta sammanhang.
Så satte det igång. Ganska snart insåg Herta att här är hon inte på gammalt invant vatten. Detta kommer att bli otroligt svårt. De första 20 minuterna funderade jag bara på vad jag skulle hinna med när passet var slut och jag kom hemi igen...samtidigt som jag försökte att andas, in genoim näsan och ut genom munnen.
Inte fungerar det att stå upp hur som hellst heller med ena benet på det andra så här heller. Som människan nedan till vänster alltså fast med benet på knät ungefär. Det funkar inte alls för först måste sk balans infinna sig. Och det gör den inte alltid, tyvärr...ännu.
60 minuter höll passet på, inklusive avslappning. När Herta väl befann sig i ryggläge på golvet och instruktören lugnt talade om för oss alla vilka kroppsdelar som skulle avslappnas i turordning liksom, ja då vet ingen om Herta somnade...

Kommentarer
Postat av: Selma

Sovadelen skulle jag också klara.

2010-10-25 @ 20:11:45
URL: http://frunatmaken.wordpress.com
Postat av: anne

Se där! Du klarade det lika bra som jag! Klart vi fortsätter va'?!?!?!?!?

2010-10-25 @ 21:54:14
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Mia

mmm låter skönt... när det är gjort!

2010-10-31 @ 09:41:59
URL: http://miatankar.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0