Min barndoms 60-tal

Kollegan skulle på barndop häromdagen och Herta hängde med på lite koll på en present till gossebarnet.
På Vita rum hittade Herta följande liggvagn för barn eller rättare sagt för dockor.
Någon har lagt ett par dito påslakan i vagnen som Herta inte vågade flytta på, solen bländade när de låg där. Minns denna vagnen. Herta var ingen docktjej men hon försökte i alla fall. Det var väl kul ett tag.
Ville nog egentligen hellre ha en lådbil men...den byggde Hertas far några år senare. Vi promenerade i alla fall i de östra stadsdelarna med denna. Dockvagnen var i alla fall väldigt fin, då på 60-talet.

Kommentarer
Postat av: anne

Dockvagnar var underbara!!! :)

2010-10-08 @ 10:42:53
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Inger Maryissa

Tack för kommentaren hos mig.

Och så kul att se detta foto...

Jag hade en likadan barnvagn i början av 70-talet för min lilla dotter och samma färg.

kul att det fanns barnvagnar som såg likadana ut.

Ha det så gott

2010-10-09 @ 23:27:12
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0