Ny 12 volts belysning blev...

Ny utomhusbelysning, kanske?

Mannen ville ha Herta med och kolla på ny utebelysning, lågenergi förståss, högst 12 volt. Vi hittade förståss inget som vi ville ha och som kunde uppväga det som gått sönder och behövde bytas ut.
Däremot hittade vi sköna helt ok fotpallar.
Eventuella sängbord.
Fullt möjliga sängbord fast ändå inte, kanske.
Sen dök julgrejorna upp.
Kanske dessa prydnad kan vara något senare i vinter?
En egen snögubbe som inte smälter kanske?
Det strålar en stjärna...
Det strålar en stjärna förunderligt blid, 
i öster på himlen hon står...
Ny modefärg i år.
Här ser vi årets modefärg på tomtegubbarna.
Årets granar?
Årets granar?
Och sett från ett annat håll.
Årets julbock.
Och så litet vanligt krimskrams.
Kulor och annat nödvändigt måste i varje välsorterat hem.
Årets kudde
Vi får inte glömma årets kudde!
Kan någon gissa vad detta är?
Nu ett litet avbrott från den alltför för tidiga julen.
Kan någon gissa vad detta är för något? Vad tror Du?
Nu har vi kommit till butiken bredvid.
Lite annorlunda tomtar kanske mot förra butiken.
Är detta årets lykta månne?
Skall lyktorna se ut så här i höst?
Letar efter en lykta med ett speciellt utseende.
Hittade ingen sådan i denna butiken som Herta ville ha.
Inte helt klar över denna produkt och dess användningsområden.
Kanske skall de bara vara?
Egentligen letar jag också efter gravprydnader även om min tradition är att inhandla dessa på torget...
Dessa som , som Herta förstår det, skall användas närmare jul, kändes därför lite malplacerade så här helgen före Allhelgonahelgen.
Inte min lyktidé här heller.
Innehavaren av den senaste graven tyckte om rött.
Kan man ha sådana här lyktor då?
Eller är det för opassande?
Näe Herta vet inte. Herta får fundera vidare om hon hittar det som hon letar efter och som denna gången skall kännas rätt och riktigt.

Kommentarer
Postat av: Carina

Jag gissar på att det är disktrasor där i rören.

Hugaligen vilka hemska granar. Kan vara OK som ett jippo men inte som prydnad i ett hem (tycker jag).

Gillar inte heller rosa halmbockar. Eller är dom halmfärgade? Dom ser i alla fall rosa ut. I vilket fall som helst ska det vara röda band på dom, inte vita. Och vita tomtar! Alla vet väl att tomtar är röda(eller möjligtvis grå)?! Fråga vilken unge som helst vilken färg jultomten har.

Och röda gravlyktor. Varför inte? Fast visst är det lite ovant.

Fast egentligen tycker jag att var och en ska få välja det man vill ha.

2010-10-30 @ 23:04:31
URL: http://justmintoo.blogg.se/
Postat av: kyrksyster

Serpentiner eller möjligen paketband?



Rosa halmbock vill jag inte ha!



På våran gata har alla en lykta på farstubron. Det är ju fint, men lite löjligt att alla ska göra likadant...på sommaren ska alla ha en trottoarcafémöbel på trottoaren framför huset... vi har en soffa...

2010-10-31 @ 00:17:39
URL: http://blogg.aftonbladet.se/kyrksyster
Postat av: Selma

Du har i alla fall gjort en grundlig marknadsundersökning av diverse pinaler.

2010-10-31 @ 06:46:33
URL: http://frunatmaken.wordpress.com
Postat av: Anonym

Du vet väl Selma, att Herta alltid går igenom årets sk advents- och julgrejor(läs krimskrams) på butikerna vid detta ställe även om hon inte har köpt något av detta själv.

2010-10-31 @ 10:41:35
Postat av: Suss

Gissningstävlingen tror jag är disktrasor. Vilken affär du varit i kan jag däremot inte gissa. Jag vägrar rosa bockar och annan färg på granen än grönt. Röda gravljus vägrar jag också, även om hela kontinenten är full av alla regnbågens färger på gravarna. Normalt sett är jag inte så konservativ, men som stor julfreak vill jag julen ska vara som den alltid varit, det är lite heligt för mig. (Fast lite nytt klarar jag att ta in ibland.)

2010-10-31 @ 15:11:15
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: Anonym

Rätt svar är disktrasor...i storpack.

2010-10-31 @ 19:28:15
Postat av: anne

Julprylar....Inte redan....

2010-11-01 @ 20:23:03
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: skogsnuvan

Du menar inte att man börjat med julgrejor redan?

Jag är lite barnsligt förtjust i julgrejor och blir lite nojig när jag ser så mycket kul. Tyvärr har jag 5 stora lådor med julprylar uppe på skrubben så jag får behärska mig.

2010-11-02 @ 12:03:22
URL: http://skogsnuvan.bloggagratis.se
Postat av: eva

Hej vilken butik var du på ?

såg mysig ut..

Mvh
Eva

2012-10-29 @ 12:10:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0