Träning är inte den enkla vägen.

Idag har vi varit på gymet igen. Ett spinningpass innan lite egen rundvandring bland maskinerna. Nere i källaren alltså. Idag hade jag kommit ihåg att ha med öronproppen till den lille telefonen... Detta innebar att jag kunde lyssna på Radio och på vilket program jag ville. Jag ville lyssna på P1 och lärde mig som vanligt nya saker, minns dock just nu inte riktigt vad.
Vi var ganska många. Flög bort i min egen värld. Efteråt hörde jag några kunder stå och prata med fd omsorgsmänniskan om gymets plats i Sverige och vad man skulle satsa på för att vinna nya kunder... Hur man hittar dem som inte rör sig regelbundet och som sitter mest i soffan men som för hälsans skull behöver någonting mer.
Här i stan är man på G att börja med något som heter Easy Life, ett viktminskningsprogram där man äter kostersättning i tre veckor och sedan långsamt trappar upp med mat igen. Här skall tydligen kilona rasa snabbt i början. Någon som har provat detta? Personligen känns det lite läskigt.  Kan det vara så bra att laborera med kosten så länge?

Kommentarer
Postat av: anne

Jag tror då inte det är någon fara med att pulvra, en del gör det ju i månader, men jag skulle då ALDRIG göra det- inga piller, pulver eller kirurgi för mig! Kan jag inte lära mig en sund livsstil som håller för egen maskin, då kan aldrig några piller eller pulver lära mig det (möjligen ge en kickstart, men jag har sett på nära håll vad som kan hända med den som pillrat och pulvrat alltför länge...).



K & jag var på gymet, på kvällen!



Har du testat yogan?

2010-09-18 @ 21:29:18
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Anonym

Nej jag håller nog med. Tror det kan bli läskiga bieffekter för kroppen men förstår att för den som behöver gå ner väligt mycket kan det vara ett alternativ.

2010-09-18 @ 21:31:26
Postat av: Anonym

För många år sedan. Då var det inte min grej, somnade nästan men jag har tänkt att jag skall ge det ännu en chans.

2010-09-18 @ 22:06:08
Postat av: anne

Jag har aldrig testat, tänker att det kan vara bra stress management.. Jag har gjort Tai Qui och det var fantastiskt, yoga är ju annat men går i fokuseringens tecken.

2010-09-19 @ 16:50:44
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Mia

Jag tror på den långsamma viktnedgången. Alltså ät mindre/bättre mat och röra sig mer. Men det är inte alltid så lätt... men jag försöker.

2010-09-25 @ 10:44:20
URL: http://miatankar.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0