Sörmland reumatikerbäst!

I varje fall om man skall tro Södermanlands Nyheter idag. Man konstaterar att antalet personer som behöver läggas in har minskat med en tredjedel. Ny kunskap, effektivare läkemedel och bättre behandlingsmetoder har gjort att reumatiker inte längre behöver vård i samma utsträckning som tidigare. Sörmland ligger på frammarsch.
Den nationella uppföljningen Öppna jämförelser av hälso- och sjukvårdens kvalitet och effektivitet visade att behandlingsresultatet för reumatologkliniken Sörmland är en av de absolut bästa.
Visst är det kul att läsa att det går bra för sjukvården ibland.

Kommentarer
Postat av: anne

Roligt och nog så viktigt!

2011-04-01 @ 20:31:50
URL: http:// annnne.blogg.se/
Postat av: Inga Magnusson

Det är bara att gratulera till framgångar och uppmärksamheten!



Sen har jag en önskan till mina kära Nyköpingsbloggvänner; när Ni kommenterar i min blogg, skriv in uppgifter i kommentaren så att jag och eventuella läsare hos mig kan klicka sig direkt fram till Er. Jag är så småsint att jag endast kommenterar hos de bloggare som kommenterar hos mig, det betyder att jag går på kommentarslistan när jag är ute på läsartur bland andra bloggar och i nuläget kommer jag inte alls fram till Er utan måste trassla mig in på min egen blogg och scrolla runt i länklistan. Tackar för hjälpen på förhand!

2011-04-02 @ 07:37:50
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0