Vi fortsätter att äta strömming.

Vi kommer förmodligen att kunna fortsätta att äta surströmming. Regeringen kommer att fortsätta att begära undantag från EU:s regler om gränsvärden i fisk. Det beskedet gav landsbygdsminister Eskil Erlandsson vid en pressträff.
Beslutet att förlänga undantagen från EU:s regler handlar inte bara om surströmmingstraditionen, framhöll han. Det handlar också om att rädda det småskaliga fisket längs ostkusten.
Skulle kunna tänka mig att äta lie surströmming nu i vår. Någon som vill?

Kommentarer
Postat av: Inga Magnusson

Nej jag har inte tänkt börja äta surströmming, men jag är glad att svenska staten fortsätter att kämpa emot. Jag trodde först att detta med surströmmingsförbud var ett aprilskämt men det var tydligen blodigt allvar. Vad hade vi med i EU att göra. Det hade varit mer fördelaktigt att gå med i "Norge"

2011-04-09 @ 23:33:16
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Suss

ABSOLUT!!!!

2011-04-10 @ 22:50:24
URL: http://leontina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0