Grattis! Prova Hemmets Journal...

Jag är väl inte intresserad av sömnad och sjalsmönster.
Så stod det i brevet jag fick idag. På kuvertet stod det också " Vi saknar Dej". Konstigt tänker jag, vi känner ju inte varandra, har aldrig haft kontakt i varje fall inte jag.
Brevet börjar sedan med "Grattis". Här får Du ett unikt erbjudande att prova Hemmets Journal.... Jag erbjuds här att som man skriver prova Sveriges ledande veckotidning. Tänk detta sista hade jag ingen aning om, att de var ledande alltså. Visste Du det? Jag erbjuds lära mig mera om smörgåstårtor, planera trädgården, få löktips, läsa om hälsa och medicin ( ush vad jag är trött på detta ämne speciellt medicin), läsa om hur man uppmärksammar Rosa bandet genom handarbete och lära mig fina sjalsmönster. Dessutom påstår de sig ha Sveriges bästa kryss. Tänk det trodde jag att Svenska Dagbladet hade. Kankse tolkar man ordet bästa på olika sätt. Man avslutar med att tack vare dem kan jag få både inspiration, tips och förströelse varje vecka.
Men snälla, jag behöver inte mer förströelse. Jag behöver tid.

Nehej detta erbjudande åker direkt ner i pappersinsamlingen. Tjolahej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0