Morgonpower

Morgonrundan avklarad, Herta går först förbi kossorna som lugnt och stilla ligger och idisslar så här på morgon sidan. En kossa följer mig med blicken. Hon undrar säkert över vad det är för människa som är ute och traskar med pinnar sådär så tidigt. Jag fortsätter sedan genom en liten grusgata med gårdar på båda sidor. Vet Ni hur en Öländsk gård ser ut som ligger utmed en bygata förresten?  Jag fortsätter sedan förbi det gamla huset som aldrig blir sålt där hemtjänsten just hälsade på, det stod socialförvaltningen - och kommunnamnet på lilla grå bilen. Minsta bil som jag sett ( tänk om den äldre personen inte har råd att flytta om inte huset säljs?), förbi gubben med alla dörrar till bilen vidöppna och 28 katter. Ni vet ju mitt för hållande till katter men det ser så mysko ut på tomten och någon sa något om den äldre mannen så jag vågar inte stanna ens för kattfotografering. När jag passerat detta hus är jag snart tillbaka lite närmare stugan.
Tjolahej!

Kommentarer
Postat av: Inga Magnusson

Jag tror verkligen att Du skulle tycka om boken jag nyss läst och som jag läser om nu; "Om Jesus" av Jonas Gardell. Det beskrivet hans "resa" från en dogmatisk frireligiös tro till en varm kärleksfull bild av kristendomen.



2011-08-03 @ 00:47:00
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Herta

Skall försöka komma ihåg att läsa den.

2011-08-03 @ 09:43:23
URL: http://www.hertabloggen.blogg.se.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0