Nu har den gamla lanthandeln öppnat igen.

Här i den gamla landhandeln var det "förhandsöppet med mingel" idag. Ölandsro har öppnat.När jag kom hit så var också "alla andra" där plus tror jag en hel del andra boende i närområdet. Här hade den gamla damen lanthandel fram till 80-talet. Minns att man kunde köpa glass i kiosken som fanns bredvid när vår familj skaffade fritidshus i närheten.
Som tur var så missade vi inte detta...nästan,  höll vi på. Mannen roade sig med ytterligare vedhuggning varfö jag cyklade iväg själv.
Jag frågade och fick ok av innehavaraen att ta lite bilder. Hoppas jag inte får med några tydliga ansikten på övrigt folk.
Det enda dagsfärska som är till försäljning är två av våra kvällsblaskor. I övrigt finns här både gammalt och nytt. Det gamla är inte till försäljning utom på loppisen i ett hus bredvid förståss.
Gammalt och nytt.
Mera gammalt på nära håll.
Gamla flaskor, pyttsar och burkar.
Kolla in vykortsstället som fortfarande är i tjänst.
Ett kul ställe. Här säljs mest presentartiklar eller lite designgrejor med utgångsspunkt från vitt. Goda skorpor förståss i många smakriktningar, lite choklad, olika theér, vykort, kvällstidningar, glass och sen glas från Gnestakonstnären Ebba von Wachenfeldt. Vill man läsa lite om lanthandeln och dess lite speciella historia så kan man klicka här.

Kommentarer
Postat av: Inga Magnusson

Nu måste Du berätta; var var Ni någonstans på bilden nedan med den stora kyrkan?

2011-08-07 @ 09:25:28
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0