Sensommarstämning i butiken.

Snart lämnar vi ön. Herta behövde dock reinvestera i lite matprodukter och åkte till närbutiken.  Idag har vi värsta blåsten hos oss. Eller hade för det har lugnat ned sig lite. Inne i butiken har man mycket personal av någon anledning. Jag räknar till 5 personer. Kanske några har kommit åter från semestern och några fortfarande jobbar och har sitt sommarjobb här. Trevligt! Inga kunder knappt mer än jag, ja någon mer kanske. Tre tjejer som förmodligen sommarjobbar här samtalar om livet, att det är  tråkigt att skiljas från varandra i arbetsgruppen och hur det kommer att kännas för henne som är kvar längst av dem. De har olika planer för hösten och jag står där och lyssnar samtidigit som jag rotar i frysdisken. Det finns många tankar och drömmar om framtiden och visst är det roligt att höra unga människor tänka och fundera på livet.
Det börjar bli verklig sensommarstämning nu på Ön. Inte så mysigt men eftersom vi ofta är kvar denna vecka så har vi rutin på situationen. Nu skall Herta ut och fixa och trixa på tomten.

Kommentarer
Postat av: Zarah

Nej, inte kul att sommaren är på väg ifrån oss. Vi får hoppas att hösten blir fin med många soliga dagar med hög, härlig luft.

2011-08-10 @ 22:50:23
URL: http://verandan.svenskablogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0