Varför finns mostrar?


När vi var på Klintagården häromdagen sålde de små fina tavlor.  Jag har haft flera mostrar men det finns några som verkligen har varit jätteviktiga för mej. En av dem är fortfarande i livet.
Förresten kommer Ni ihåg den här sången...jag har en gammal moster.... Minns att den förekom när vi dansade gamla folklekar i ungdomsåren.
Vi har en gammal moster som heter Ingeborg,
vi brukar henne härma när hon går till stadens torg.
Å så svajar hatten, å hatten svajar så,
å så svajar hatten, å hatten svajar så.

Vi har en gammal moster som heter Ingeborg,
vi brukar henne härma när hon går till stadens torg.
Å så svajar kjolen, å kjolen svajar så,
å så svajar kjolen, å kjolen svajar så.

Vi har en gammal moster som heter Ingeborg,
vi brukar henne härma när hon går till stadens torg.
Å så svajar muffen, å muffen svajar så,
å så svajar muffen, å muffen svajar så.

Vi har en gammal moster som heter Ingeborg,
vi brukar henne härma när hon går till stadens torg.
Å så svajar väskan, å väskan svajar så,
å så svajar väskan, å väskan svajar så.

Vi har en gammal moster som heter Ingeborg,
vi brukar henne härma när hon går till stadens torg.
Å så svajar moster, å moster svajar så,
å så svajar moster, å moster svajar så.

(En del sjunger faster i stället.)

Kommentarer
Postat av: Inga Magnusson

Oj vad jag hade önskat mig ett antal mostrar när jag var liten!



Kul att bli påmind om den här gamla slagdängan. Det var länge sedan sist.

2011-08-11 @ 05:56:13
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Inga Magnusson

Oj vad jag hade önskat mig ett antal mostrar när jag var liten!



Kul att bli påmind om den här gamla slagdängan. Det var länge sedan sist.

2011-08-11 @ 05:56:16
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0